۲ طرح عمرانی جهاد کشاورزی در بروجرد افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ۲ طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان با حضور فرهاد زیویار استاندار لرستان و سیدعماد شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح و بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 16 June 2022

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره‌برداری از طرح آبیاری تجمیعی ۷۰ هکتاری در دهستان همت آباد بروجرد از جمله این طرح‌ها بود که با اعتبار استانی ۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

جواد گودرزی اضافه کرد: بهره برداری از مزرعه پرورش ماهی سردآبی روستای همت آباد کپرگه با ۱۰میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی انجام شد.

وی افزود: این مرکز با اشتغالزایی سه نفر سالانه ۱۵ تن ماهی تولید و روانه بازار مصرف خواهد کرد.

گودرزی بیان کرد: شهرستان بروجرد با دارا بودن ۲ مزرعه تکثیر ماهیان سردآبی با ظرفیت تولیدی هشت میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در سال بیش از ۲۰ میلیون تولید دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: این شهرستان دارای یک واحد فرآوری و بسته بندی آِبزیان به ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در روز و ۲ باب سردخانه به ظرفیت ۵۰۰ تن و ۲ کارخانه خوراک آبزیان به ظرفیت اسمی ۳۰ هزار تن در سال است.

گودرزی یادآور شد: همچنین یک مزرعه ماهیان خاویاری با تولید سالانه ۵۰ تن خاویار در این شهرستان فعال است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: این شهرستان هم اکنون دارای ۳۸مزرعه پرورش و تکثیر ماهی سردآبی با اشتغالزایی ۴۷۷ نفر، سه واحد تولید و تکثیر انواع ماهیان تزیینی به ظرفیت ۲ هزارو ۱۸۰ قطعه با ۱۹ مرکز عرضه فروش ماهیان تزیینی آکواریومی است. 

گودرزی افزود: تاکنون سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

وی اظهار داشت: این شهرستان دارای یکهزار و ۵۰۰ دهنه قنات، یکهزار دهنه چشمه و پنج رودخانه دائمی است که وجود یکهزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی و حدود ۶ هزار کیلومتر کانال آب بر نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز ۶۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی آن دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار