استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات قضایی

رئیس قوه قضاییه گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان بسیار از پرونده‌های قضایی را حل کرد.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 16 June 2022

رئیس قوه قضاییه در دیدار با قشر‌های مختلف مردم قم گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان بسیار از پرونده‌های قضایی را حل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه صبح امروز در دیدار با قشر‌های مختلف مردم قم به مسئولان و نخبگان استان توصیه کرد برای رفع و غلبه بر مشکلات و معضلات موجود در استان نسبت به احصاء مسائل و مشکلات، اولویت‌بندی آنها، تقسیم کار و تعیین برنامه زمانبندی برای رفع مشکلات و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی اقدام کنند.

او می گوید: در برخی پرونده‌های خانوادگی، رای دادگاه موجب استحکام بنیان خانواده نمی‌شود که در این زمینه  با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان دعوا‌های خانوادگی و نزاع‌های فردی و گروهی را با کمترین زمان و هزینه حل کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت تربیت نیروی انسانی گفت: برای اینکه حکمرانی اسلامی داشته باشیم باید زیر ساخت آن فراهم باشد و مهم‌ترین آن تربیت نیروی انسانی است.

رئیس قوه قضاییه گفت: برای حل مشکلات و مسائل دست استمداد به سوی حوزه‌ها و دانشگاه‌ها دراز می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای درخصوص آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه برای حل مشکلات فرهنگی همه مردم و مسئولان باید هماهنگ و هم افزا گام بردارند، گفت: در کنار حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید قرارگاه‌های فرهنگی تقویت شوند.

در ابتدای این دیدار نمایندگان گروه‌های مختلف مردمی به بیان مطالبات خود در حوزه‌های قضایی پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار