اعزام 20هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به زمان آغاز طرح اعزام کاروان راهیان نور اظهار داشت: اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی جنوب در قالب کاروان راهیان نور از 15 اسفندماه امسال آغاز و تا 15 فروردین ماه سال 1394 ادامه خواهد داشت
کد خبر: ۱۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱ 04 March 2015

 فرمانده سپاه عاشورا از اعزام ۲۰ هزار نفر از آذربایجان شرقی به مناطق عملیاتی جنوب از ۱۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال ۹۴ در قالب کاروان راهیان نور خبر داد.

به گزارش خبرنگارما ، سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا، درکنفرانس خبری با خبرنگاران از اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و ابراز داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا امر رهبری است و اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی جنوب، با این هدف برگزار می شود.

وی افزود: مکمل جهاد در میدان نبرد، پیام رسانی خون شهیدان است و خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه سترگی در این عرصه دارند.

ایشان با اشاره به سالگرد عملیات خیبر و بدر در سال های 62 و 63 ،اظهار داشت:با توجه به این که تاکتیک های رزمندگان اسلام توسط دشمن کشف شده بود لذا فرماندهان به فکر تاکتیک جدیدی افتادند.

وی افزود: منطقه هورالهویزه و هورالعظیم به لحاظ صعب العبور بودن به خاطر منابع طبیعی منطقه خوبی برای اجرای عملیات خیبربود.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به ساخت پل 14 کیلومتری در مدت 48 ساعت اظهار داشت: این پل که در انتقلا رزمندگان و ادوات و مهمات جنگی حایز اهمیت زیادی بود .

کریمیان تصریح کرد: جنوبی این عملیات که اولین عملیات آبی و خاکی رزمندگان اسلام بود از مهمترین دستاوردهایش فتح جزیره مجنون بود.

وی با اشاره به بمباران شیمیایی دشمن پس از مایوس شدن از باز پس گیری این منطقه، اظهار داشت:عملیات خیبر یکی از وسیعترین و مهم ترین عملیات رزمندگان اسلام بود چون که در ادامه روند دفاعی رزمندگان ما را بن بست خارج کرد و به دنیا ثابت کرد که ما می توانیم در عملیات آب ولو با تجهیزات کم موفق باشیم.

فرمانده سپاه عاشورا گفت:البته ما نیز در این عملیات متحمل خسارت هایی شدیم و شخصیت هایی همچون حمید باکری، یاغچیان و همت که از سرمایه های عظیم این کشور بودند در این عملیات به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به زمان آغاز طرح اعزام کاروان راهیان نور اظهار داشت: اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی جنوب در قالب کاروان راهیان نور از 15 اسفندماه امسال آغاز و تا 15 فروردین ماه سال 1394 ادامه خواهد داشت.

سردار کریمیان ادامه داد: پیش بینی ما اعزام بیش از 20 هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب است.

وی گفت: افراد علاقه مند به اعزام به این مناطق می توانند با مراجعه به حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر استان، در کاروان راهیان نور ثبت نام کنند.

فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: اعزام کاروان راهیان نور در این استان با اعزام 5 هزار دانشجوی استان آذربایجان شرقی به مناطق عملیاتی جنوب آغاز می شود.

سردار کریمیان همچنین گفت: اگر خانواده ها با استفاده از وسیله شخصی بخواهند در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا می کنند، نسبت به  اسکان و پذیرایی از آنان اعلام آمادگی می کنیم.

وی خار نشان ساخت: امسال برای اولین بار نیز همزمان با حرکت کاروان راهیان نور کنگره ملی شهید مهدی باکری در 3 کیلومتری خرمشهر در پادگان شهید مهدی باکری به مدت 3 روز از 18 الی 20 اسفند برگزار می شود که 5 هزار دانشجو از استا ن در قالب کاروان راهیان نور دراین برنامه حضور خواهند داشت.

فرمانده سپاه عاشورا از تشییع پیکر 6 شهید تازه متفحص شده دورا ن دفاع مقدس در 21 اسفند در شهرستان های هریس، سیس و خامنه خبر دادو گفت:امسال 14 هزار دانش اموز،500 نفر دانشجو و 12 هزار نفر اقشار مردم در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب تبریز بازدید کرده اند.

کریمیان افزود: 5 هزار دانشجوی اعزامی از استان آذربایجان شرقی و اقشار مختلف مردم در این کنگره که با همکاری سپاه عاشورا، فرماندهی پادگان شهید باکری و نیروی زمینی سپاه برگزار خواهد شد، شرکت می کنند.

فرمانده سپاه عاشورا همچنین با اشاره به سالگرد شهادت شهید مهدی باکری گفت: یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر، با محوریت شهید باکری، روز پنجشنبه(14اسفند) بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه عاشورا افزود:همزمان با این برنامه در تهران در تالار بزرگ وزرات کشور مراسم گرامیداشت این شهدا خصوصا شهید مهدی باکری برگزار می شود.

کریمیان عنوان کرد: مجلس یادبودی نیز روز پنجشنبه(21 اسفند) از ساعت 10 صبح در مسجدجامع تبریز برگزار می شود.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار