۵۰ اثر به مرحله نهایی جشنواره ملی شعر طنز "دادخند" در یزد راه یافت

دبیر جشنواره شعر طنز «دادخند» در یزد از بررسی ۱۲۱ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره در بخش داوری خبرداد و گفت: از این تعداد، ۵۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه پیدا کرد.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶ 20 July 2022

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، حجت الاسلام مهدی پرنیان با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره «دادخند» دوم مرداد در یزد معرفی می‌شوند، افزود: شاعران و طنزپردازان استان‌های مختلف کشور از جمله استان های تهران، خراسان رضوی، قم، فارس، اصفهان، کرمان، البرز، گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین، گیلان، خوزستان، مرکزی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، هرمزگان و یزد آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد ادبی، شکوفایی استعدادها در حوزه شعر طنز، تولید محتوا و خلق آثار ادبی مانا و اثرگذار با موضوع عدلیه است.

پرنیان با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش جرائم و آسیب‌های اولویت‌دار و دستگاه قضایی برگزار می‌شود، گفت: سرقت، کلاهبرداری، تکدی گری، زمین خواری، ساخت و سازهای غیرمجاز، سختی کار قضا، نقش و جایگاه عدالت از جمله محورهای این جشنواره است.

وی ادامه داد: آیین اختتامیه این جشنواره یکشنبه دوم مردادماه، با حضور معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مسئولان استان، هنرمندان، طنزپردازان و علاقه‌مندان در گذر فرهنگ و هنر یزد واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه مازاری‌ها برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره شعر طنز «دادخند» به همت دادگستری کل استان یزد و مشارکت حوزه هنری یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌شود.

استان یزد در حوزه شعر طنز، محافل و انجمن‌های ادبی متعددی دارد که محفل طنز «قندشکن» که از سال ۱۳۹۵ با هدف ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و انتشار اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی صحیح و سالم و ایجاد امید و نشاط اجتماعی با محوریت حوزه هنری استان در این زمینه فعال شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار