طرح «مجتمع گردشگری آبی دز» در دزفول اجرا می‌شود

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: طرح بزرگی با نام «مجتمع گردشگری آبی دز» که طرح مطالعاتی و مالکیت آن مربوط به منابع طبیعی است را تا ماه آینده فعال خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 28 September 2022

عباس چراغ‌چشم در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: اقدامات و فعالیت‌های قابل توجه‌ای در شهرستان دزفول برای توسعه گردشگری آبی رودخانه دز در حال انجام است.

او یادآوری کرد: سال گذشته شهرستان دزفول به عنوان قطب گردشگری استان خوزستان رتبه نخست را کسب کرد و این شهرستان همواره ظرفیت‌های گردشگری متنوعی از جمله گردشگری مذهبی، گردشگری دفاع مقدس، گردشگری آبی، گردشگری صنعتی و جاذبه‌های متنوع طبیعی و خدادادی را دارد که واقعا در کشور کم‌نظیرند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: ورود سرمایه‌گذاران و افزایش اعتبارات دولتی برای توسعه صنعت گردشگری استان خوزستان ضروری است.

چراغ‌چشم بر لزوم توجه و حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری تاکید و اظهار کرد: باید به گونه‌ای از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم که برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تشویق شوند.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از طرح‌های ویژه برای توسعه گردشگری در روستاها و مناطق دارای چشم‌اندازها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است و ضرورت دارد که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و گردشگری در زمینه احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی ورود کنند.

چراغ‌چشم با بیان این‌که اداره میراث فرهنگی فقط بر آژانس و تورهای گردشگری نظارت دارد، گوش‌زد کرد: در اماکن مرتبط با سازمان طبیعی نمی‌توانیم فعالیت کنیم و حفظ، حراست، امنیت، بسترسازی و مدیریت آن‌ها به عهده سازمان منابع طبیعی و محیط زیست است.

به باور وی: در استان خوزستان برای توسعه هر چه بیشتر صنعت گردشگری باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار بود.

چراغ‌چشم تاکید کرد: حمایت همه‌جانبه دولت، سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور، جهاد کشاورزی و  سازمان منابع طبیعی و همچنین ورود و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی لازم و ضروری است تا شاهد توسعه صنعت گردشگری در کل استان خوزستان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار