سه پایگاه اورژانس در فاروج خراسان‌شمالی افتتاح و کلنگ‌زنی شد

سه پایگاه اورژانس با ۳۲ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی و مشارکت خیران امروز(سه شنبه) با حضور شماری از مسوولان خراسان شمالی در فاروج افتتاح و کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ 08 November 2022

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حاشیه افتتاح این طرح ها به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایگاه اورژانس مایوان به صورت موقت در ساختمان استیجاری راه‌اندازی می شود و همزمان عملیات احداث این پایگاه با مشارکت یکی از نیکوکاران سلامت از امروز آغاز خواهد شد.

دکتر سیدجواد پورنقی افزود: با افتتاح این پایگاه ۹ روستا با جمعیت هشت هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات اورژانس ۱۱۵ بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به کلنگ زنی پایگاه سلامت ۲ فاروج نیز گفت: بنای این پایگاه در مساحت ۲۲۰ متر مربع با ۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی تا ۶ ماه آینده ساخته خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: اینک هفت پایگاه سلامت روستایی و ۲ پایگاه سلامت شهری در فاروج در حال ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این شهرستان هستند.

پورنقی تقویت نظام شبکه و توزیع عادلانه خدمات حوزه بهداشت را سبب ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان استان برشمرد و گفت: پیرو سیاست‌های دولت مردمی و تحقق عدالت در نظام سلامت، به ارتقای این شاخص‌ها در شهرستان‌های خراسان شمالی توجه بیشتری خواهیم داشت.

هم اینک ۴۶ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری در خراسان شمالی فعال است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار