مدیرکل گمرکات استان

گمرک ایلام در بین 105گمرک صادراتی کشور، بر سکوی نهم ایستاد

مدیرکل گمرک استان ایلام با اشاره به افزایش ۳۲۸ درصدی درآمد گمرک ایلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت : رتبه گمرک استان در صادرات هر گمرک در بین ۱۰۵گمرک صادراتی بدون احتساب گاز طبیعی نهم می باشد .
کد خبر: ۱۰۹۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 09 February 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ غلامی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:در ۱۰ ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام به وزن ۲،۸۳۲،۰۰۰ تن به ارزش ۱ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار بوده است که از لحاظ وزن ۶۳ درصد و از لحاظ ارزش ۵۶ درصد رشد نشان می دهد. 

مدیرکل گمرک ایلام افزود:  این مقدار از کل صادرات سال ۱۴۰۰ که وزن آن ۲۲۷۰،۰۰۰ تن و ارزش ۱ میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار بوده به میزان قابل توجهی فراتر رفته است. 

وی با اشاره به اینکه گمرک مهران با اختلاف در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قرار دارد، افزود:در رویه ترانزیت با ۱۳۱ هزار تن شاهد رشد ۶۹ درصدی بوده ایم. 

مدیرکل گمرک استان ایلام بیان داشت: در موضوع مبارزه با قاچاق با تشکیل ۵۶ پرونده به ارزش بیش از ۳۱۵ میلیارد ریال شاهد رشد ۱۳۳ درصدی در تعداد و رشد بیش از ۳ هزار درصدی در ارزش بوده ایم .

وی با اشاره به افزایش ۳۲۸ درصدی درآمد گمرک ایلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود : رتبه گمرک استان در صادرات هر گمرک در بین ۱۰۵گمرک صادراتی بدون احتساب گاز طبیعی نهم می باشد .

غلامی یادآور شد: پیش بینی می شود ان شاالله تا پایان سال بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش تقریبی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد که در نوع خود کم نظیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار