تحصیل کودکان کار و خیابانی در زنجان رایگان است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: تحصیل کودکان کار و خیابانی معرفی شده از سوی بهزیستی در استان رایگان است و کارت آموزش برای افراد فاقد شناسنامه یا برگه هویت و نیز صدور گواهینامه آموزشی برای آنها در چارچوب مقررات صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 26 February 2023

مریم کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور بیمه نامه سلامت برای کودکان کار و خانواده های آنان نیز رایگان است و خانواده های این افراد می توانند با ارایه معرفی نامه بهزیستی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: حمایت از کودکان کار و خیابان و خانواده آنها به منظور از بین بردن کار کودک با تاکید بر رعایت رویکرد حمایت از کودک و در چهارچوب اهداف کمی تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه صورت می گیرد که از اهداف اصلی طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی است.

این مسوول ادامه داد: در این برنامه بر تامین نیازهای اولیه برای رشد و شکوفایی، افزایش کیفیت زندگی، استقلال نسبی کودکان کار و خیابان و خانواده های آنها با اولویت بازگشت کودک به مدرسه و با استفاده از رویکردهای اجتماع محور و تاب آوری ویژه هر کودک تاکید شده است.

وی، به نحوه ساماندهی کودکان و نوجوانان کار و خیابانی اشاره کرد و گفت: سن کودکان به صورت زیر هفت سال، بین هفت تا ۱۵ و بین ۱۵ تا ۱۸ سال تفکیک و برای هر گروه برنامه ای در نظر گرفته می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون در مرکز کودکان کار و خیابانی تحت نظارت بهزیستی، کلاس های تقویتی، آموزش مهارت های زندگی برای کودکان و آموزش مهارت های زندگی و سبک های فرزندپروری برای مادران به طور مستمر تشکیل می شود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی با توجه به وظایف ذاتی خود کودکان و نوجوانان کار و خیابانی را به دلیل وضعیت اجتماعی و مشکلات خاص در نظر دارد و طی ۲ دهه اخیر بر حسب وظیفه ذاتی خود با جدیت در این حوزه ورود کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار