مسئولان به جای صرف بودجه برای نوازندگی خانم‌ها در دانشگاه‌ها، به اردوهای راهیان نور توجه کنند.

راهیان نور بحمدالله تبدیل به یک سنت حسنه شده است و جزو سفرهای معنوی و پربار است و برای جوانان عزیزی که آن زمان را درک نکرده‌اند بسیار مفید و تأثیرگذار بوده و محل درس‌های فضیلت، ایثار، فداکاری و شجاعت است.
کد خبر: ۱۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰ 06 March 2015

به گزارش  خبرنگار ما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز؛ حضرت آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) برگزار گردید، با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور اظهار داشتند: اعزام به مناطق جنگی یادآور حماسه‌ها و فداکاری‌های هشت سال دفاع مقدس است و برکات ویژه و فراوانی دارد.

ایشان افزودند: راهیان نور بحمدالله تبدیل به یک سنت حسنه شده است و جزو سفرهای معنوی و پربار است و برای جوانان عزیزی که آن زمان را درک نکرده‌اند بسیار مفید و تأثیرگذار بوده و محل درس‌های فضیلت، ایثار، فداکاری و شجاعت است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه مسئولان به کاروان راهیان نور کمک کنند، خاطرنشان کردند: جوانان عزیز باید بدانند که امنیت و آرامش حاکم در کشور مرهون ولایت مطلقه فقیه، خون شهدا و زحمات و فداکاری‌های انسان‌های انقلابی و مؤمن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از برنامه مبتذل در برخی دانشگاه‌ها اظهار تأسف کردند و عنوان داشتند: ساز زدن خانم‌ها با ادوات موسیقی در مقابل جوانان در دانشگاه‌ها چه معنایی دارد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)  تصریح کردند: کسانی هستند که در گفتار دم از رهبری می زنند اما در عمل هیچ نشانه ای، مبنی بر تبعیت از رهبری دیده نمی شود. کشور نیاز به عمل دارد و مطالبات رهبری در حوزه های مختلف باید اجرایی شود و کمترین قصوری موجبات عقب ماندگی کشور را رقم خواهد زد.

ایشان با طرح این سئوال که هدف از این لاابالی‌گری چیست؟ متذکر شدند: آیا رفتن به طرف لاابالی‌گری در جمهوری اسلامی به ویژه آذربایجان‌شرقی که به عنوان غیرت مذهبی مطرح است، صلاح است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از کم‌توجهی مسئولان به اردوهای راهیان نور، بیان کردند: مسئولان به جای صرف بودجه برای نوازندگی خانم‌ها در دانشگاه‌ها، به اردوهای راهیان نور توجه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی برنامه‌های غیرفرهنگی و برگزاری کنسرت‌های مختلف در سطح شهر، بیان داشتند: برای برگزاری اردوی راهیان نور ۵ هزار دانشجو نهادها اعلام می‌کنند بودجه نیست ولی برای برپایی این کنسرت‌ها چه هزینه‌ها که نمی‌شود.

آیت‌الله مجتهد شبستری عنوان کردند: جوانان بدانند استقلال کشور مفت و مجانی به دست نیامده است و چه شخصیت‌های فداکاری از جان خود گذشتند تا انقلاب به ثمر رسیده و اقتدار امروز ما پس از ۳۶ از انقلاب به برکت خون شهدا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ متذکر شدند: اگر مذاکرات به نتیجه برسد اشکالی ندارد و فتح‌الفتوحی نشده و موفقیت در مذاکرات سیاسی است و اگر هم خدای ناکرده موفقیتی به دست نیامد از عظمت و عزت ملت ایران کاسته نشده است.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کردند: اگر بر فرض مسئله هسته ای هم حل شود دشمن سراغ بهانه ای دیگر خواهد رفت و دشمنی آن ها با ملت مسلمان ایران تمامی ندارد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کردند: نباید مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم ها گره زد و باید به ظرفیت های داخلی تکیه و توجه کرد چرا که فقط با تکیه به ظرفیت های داخلی جامعه مشکلات حل خواهد شد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به سفر نتانیاهو نخست وزیر دلقک رژیم صهیونیستی به آمریکا، یادآور شدند: این سفر به دعوت کنگره آمریکا بوده و کاخ سفید از این نخست وزیر کودک‌کش دعوت نکرده و حتی در زمان سخنرانی در کنگره ۶۰ نماینده محل سخنرانی را ترک کرده‌اند که مورد شکاف بین کنگره و کاخ سفید را نمایان کرد.

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه دادند: شاید این شکاف در سیاست آمریکا با رژیم صهیونیستی اثر نگذاشته و نمایشی است، اما آمریکا هم از کارهای رژیم صهیونیستی به ستوه آمده است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه حرف‌‌های نخست وزیر دلقک رژیم صهیونیستی مورد تمسخر رسانه‌های دنیا حتی غرب قرار گرفت، توضیح دادند: نتانیاهو در سخنان خود در کنگره آمریکا اعلام کرد با توافق ۱+۵ با ایران به شرط حمایت نکردن ایران از تروریست‌ها و تهدید نکردن اسرائیل موافق است.

آیت‌الله مجتهدشبستری خطاب به این مرد خبیث و کودک‌کش رژیم صهیونیستی، افزودند: اگر منظورشان حمایت ایران از حزب‌الله لبنان، حماس فلسطین، نیروهای مردمی در سوریه و عراق است، باید بداند ما مسلمان هستیم و اسلام گفته دشمن ظالم، غاصب و جنایتکار باشید و رژیم فاسد صهیونیستی در رده جنایتکاران و غاصبان قرار دارد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کردند: به کوری چشم رژیم صهیونیستی، ایران تا آخر از حزب‌الله لبنان، مردم مسلمان سوریه، عراق و یمن و هرکسی که موافق ایران است، حمایت کرده و می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: تا زمانی که رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی ریشه‌کن و منقرض نشود، شعار «مرگ بر اسرائیل» از زبان ملت‌های مسلمان نخواهد افتاد.

امام جمعه تبریز همچنین به ایام فاطمیه و همزمانی آن با ایام نوروز اشاره کردند و افزودند: نباید این ایام تحت‌الشعاع عید نوروز واقع شود و مردم در کنار صله ارحام و دید و بازدید حرمت این ایام را حفظ کنند.

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها، درختکاری را یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های الهی بیان کرد و افزود: دست‌اندرکاران امر باید با برنامه‌ریزی مناسب در افزایش فضای سبز و درختکاری بیشتر از آلودگی هوا بکاهند.

ایشان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به برگزاری آیین جشن نیکوکاری، تبیین کردند: فلسفه زندگی انسان، عبادت است و کمک به همنوع یکی از عبادت‌های مهم محسوب می‌شود و رفع نیازمندی‌ها و گرفتاری‌های مسلمانان، توفیقات الهی را به ارمغان می‌آورد.

ایشان اظهار داشتند: کمیته امداد امام خمینی (ره) یادگار بی‌بدیل معمار بزرگ انقلاب است که امید نیازمندان و افراد بی‌سرپرست و فقیر شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کردند: باید با شرکت در مراسم نیکوکاری فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به یکدیگر را که ریشه در فرهنگ غنی اسلام دارد در جامعه حفظ کرده و بیش از پیش آن را تقویت کنیم.

آیت‌الله مجتهدشبستری در پایان مردم استان آذربایجان شرقی را به شرکت پرشور در جشن احسان و نیکوکاری دعوت کرد و افزود: شایسته است کسانی که توانایی مالی دارند در کمک به اقشار نیازمند جامعه بکوشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار