رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

مشکلات در برنامه صنعت دام و طیور پیگیری شود

ما سال سختی در پیش رو داریم و مازندران هم جز ده استان کم باران قرار گرفت و پدیده خشکسالی کل کشور و بخصوص مازندران هم ،که به عنوان استان پرباران شناخته شده را تهدیدی میکند و ماهم با این بحران دست به گریبان خواهیم بود
کد خبر: ۱۱۰۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱ 03 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در گردهمایی معاونین بهبود تولیدات دامی استان های کشور گفت:

تحت تاثیر مسائل و مشکلات موجود در بازار، سال گذشته سال سختی را از لحاظ تولید بخش کشاورزی پشت
سر گذاشتیم که تاثیراتش همچنان موجود است و آزادسازی یارانه ها بیشترین اثرگذاری را در حوزه دام و طیور داشت نواسانات هنوز به ثبات نرسیده و امسال باید بطور جدی مشکلات در برنامه صنعت دام و طیور پیگیری شود.
عنایتی با تاکید به اینکه بخش کشاورزی به اقلیم وابسته است ادامه داد:
ما سال سختی در پیش رو داریم و مازندران هم جز ده استان کم باران قرار گرفت و پدیده خشکسالی کل کشور و بخصوص مازندران هم ،که به عنوان استان پرباران شناخته شده را تهدیدی میکند و ماهم با این بحران دست به گریبان خواهیم بود .
وی با بیان اینکه برای تامین آب شرب با مشکلات جدی روبرو هستیم ادامه داد: اگر شرایط اقلیم و آب و هوا به همین روال باشد باید این هشدار را داد که مازندران دیگر استان تامین غذا نخواهد بود .
عنایتی با عنوان اینکه ۲۵درصد مرغ های منجمدی که در کشور توزیع میشود را مازندران تولید میکند ،گفت:مازندران باید ۱۶هزار و ۵۰۰تن مرغ منجمد تامین کند که با این وضعیت با مشکل مواجه هستیم
وی در ادامه با بیان اینکه تامین ،تولید و بازار به هم وابسته هستند گفت اگر یکی نباشد تولید در این حلقه به مخاطره می افتد و نباید از کسب و کارهای کوچک دامی در بازار غافل باشیم و بازار و تولید به یکدیگر وابستگی دارد و باید واحدهای کوچک صنعت دام و طیور را تقویت کنیم .
اولین نگاه مردم نسبت به کارامدی نظام و دولت نگاه به سفره هایشان است و ما امیدواریم که تاثیر خوب و مثبت بر این نگاه داشته باشیم.
و در پایان تاکید کرد که جهاد کشاورزی استان مازندران در صنایع دام و طیور و زراعت و باغبانی و شیلات سرآمد کشور است و باید در تصمیم گیری های کلان در کشور از تجربه این استان بهره گیری بشود 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار