آغاز مرمت خانه تاریخی محسنی اراک

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز مرمت خانه تاریخی محسنی اراک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 26 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی، حسین محمودی افزود: مرحله اول پروژه مرمتی خانه محسنی، بر اساس تفاهم‌نامه با بنیاد خیریه محسنی و نظارت عالیه این اداره کل با برآورد ۳۰ میلیارد ریال در مدت چهار ماه پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: این طرح سال گذشته به صورت دقیق بررسی و توسط هیات تخصصی شورای فنی اداره‌کل، منطبق بر الگوهای تاریخی و سازه اصیل بنا و دستور کار برنامه حفاظت سازه تهیه و تکمیل شد و مرمت این بنای تاریخی بر اساس طرح مورد نظر آغاز شد.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: روند مرمت بنا توسط اعضای شورای فنی مورد بازدید قرار گرفت و برنامه مرمت حفاظتی و استحکام بخشی از این خانه تاریخی با استفاده از اقدامات نوین استحکام بخشی و نجات بخشی مجموعه که توسط مهندسان مشاور عمارت خورشید تهیه و تصویب شده، در حال انجام است.

محمودی عنوان کرد: تمام اقدامات مطابق با استانداردهای مرمتی و منطبق بر طرح جامع مرمتی تهیه شده و با توجه به حساسیت پروژه، نظارت گروهی توسط اعضای شورای فنی مد نظر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار