به گزارش تابناک ایلام؛ علی محمد قادری بیان داشت : یک پلتفرم (سکوی جدید) به نام ظرفیتسازی اجتماعی در دولت سیزدهم شکل گرفت که در قالب آن دستگاهها و مجموعههای مختلف برای گرهگشایی مشکلات مردم به صورت مستقیم اقدام میکنند.
وی افزود : در برخی اماکن عمومی نظیر مساجد میزهای خدمت هوشمند برای خدماترسانی و برقراری ارتباط مستقیم با مردم و جامعه هدف بهزیستی دایر میشود که در قالب این میز خدمت هوشمند با ارائه کد ملی توسط مراجعه کننده، نتیجه پیگیری درخواست و انجام خدمت مورد نظر با پیامک به فرد ارسال میشود.
قادری اظهار کرد : این طرح در فاز اول در ۱۰۰ محله کم برخوردار سراسر کشور اجرا و به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر خدمات مورد نظر آنها ارائه شد که بر این اساس، ۱۵ درصد موضوعات مطروحه توسط مردم غیر مالی بود که با گفت و گو و مشاوره به سرانجام رسید.
وی ادامه داد : عدهی قابل توجهی از خدمت بگیران سازمان بهزیستی در پشت نوبت دریافت مستمری بودند که در این دولت، تمام این افراد شامل ۶۰۰ هزار خانوار، تحت پوشش قرار گرفته و هم اکنون هیچ زن بی سرپرست خانوار یا فردی که مشمول دریافت خدمت این سازمان باشد در صف انتظار قرار ندارد.
قادری افزود: همچنین هیچ متقاضی ارائه خدمات و یا دریافت اقلام توانبخشی مانند کاشت حلزون، ویلچر مکانیکی و عصا نیز در پشت نوبت انتظار نیست.
رئیس سازمان بهزیستی مطرح کرد : از ۱۲ سال پیش ساختار این سازمان تغییر نکرده بود اما در دولت سیزدهم باب جدیدی برای ساختار سازمانی بهزیستی اتفاق افتاد و سه معاونت و مرکز به این سازمان اضافه شد./ع
ایرنا