آماده باش ۲۰ گروه اطفای حریق در مناطق حفاظت شده خراسان شمالی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ نفر نیروی اجرایی و عملیاتی در قالب ۲۰ گروه برای مهار حادثه های احتمالی آتش سوزی به حالت آماده باش درآمده اند.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲ 06 July 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از ایرنا، رضا شکاریان در این رابطه اظهار کرد: این گروه های پنج نفره واکنش سریع استان در حالت آماده باش بوده و نیروهای مردمی هم شناسایی و دوره های آموزشی و توجیهی برای این افراد برگزار شده است.

وی با اشاره به تشدید گشت زنی نیروهای اجرایی محیط زیست گفت: یگان حفاظت این اداره کل اقدامات پیشگیرانه در مقابله با اطفای حریق را در برنامه داشته و برای مهار حادثه احتمالی در حالت آماده باش است.

شکاریان خاطرنشان کرد: آماده بکار بودن نیرو ها و بررسی تجهیزات اطفای حریق، اطلاع رسانی های محلی در خصوص خطرات آتش زدن بقایای مزارع کشاورزی، شناسایی و مراقبت از نقاط حساس و مستعد، آموزش محیط بانان و مانور آمادگی از دیگر اقدامات ادارات محیط زیست در راستای پیشگیری و آمادگی برای اطفای حریق است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: ادارات محیط زیست، محیط بانی های مناطق در سطح استان شماره گویای ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش و اطلاع رسانی همشهریان است.

وی گفت: پوشش گیاهی در برخی عرصه های تحت مدیریت این اداره کل مناسب و مستعد آتش سوزی است از این رو باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه باشد

ساخت پدبالگرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: پد بالگرد به عنوان یک زیرساخت برای نشست و برخاست این ناوگان و کمک به مهار آتش سوزی ها در یکی از مناطق ساخته می شود.

وی افزود: پد بالگرد به منظور نشست و برخاست بالگرد و سرعت دادن به کار مهار آتش سوزی های احتمالی در عرصه های طبیعی استان ایجاد می شود و در این زمینه تامین و ساخت استخر ذخیره آب هم در کنار این پد برای آبگیری در دستور کار است.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

جنگل های خراسان شمالی در ۲ ناحیه رویشی است که ۲۵ هزار هکتار از این میزان مربوط به جنگل های ناحیه هیرکانی در شهرستان مانه و سملقان است و مابقی مربوط به ناحیه جنگلی ایران - تورانی و در سطح استان پراکنده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را، مجموعا با گستره حدود ۲۰۰ هزار هکتار مدیریت می کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار