۱۰۰ تن گوشت مرغ خراسان شمالی به عراق صادر شد

کارشناس مسوول اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۰۰ تن گوشت مرغ منجمد از این استان به کشور عراق صادر شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹ 06 July 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از ایرنا، فریدون اوغازیان اظهار کرد: همچنین در این مدت ۲۰ کندو زنبور عسل و ۱۰۰ کندوچه حاوی ملکه زنبور عسل از این استان به کشور ارمنستان صادر شد.

وی درباره برنامه ریزی برای صادرات دام زنده و فرآورده های خام دامی از استان گفت: این اداره کل آمادگی دارد تا خدمات لازم قرنطینه ای برای صادرات دام زنده به خارج از کشور را انجام دهد.

وی درباره صدور مجوز حمل بهداشتی در دامپزشکی استان اظهار کرد: بهار امسال گواهی بهداشتی حمل برای ۵۰۰ کندوی زنبور عسل و ۱۴ هزار و ۲۴۵ جلد پوست انواع دام کشتاری در استان صادر شد همچنین مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه ای برای یکهزار و ۶۴ راس گاو و گوساله زنده، ۱۲۶ هزار و ۶۹۵ راس گوسفند و بز زنده و ۲۷۸ هزار و ۷۰۸ قطعه مرغ زنده به مقصد سایر استان ها صادر شد.

کارشناس مسوول اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان شمالی افزود: همچنین بهار امسال پنج هزار و ۲۶۲ تن شیر خام، ۴۳ تن گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد، ۳۳ تن گوشت گوساله تازه و منجمد و پنج هزار و ۲۵۲ تن گوشت مرغ تازه و منجمد با مجوز دامپزشکی استان حمل شد.

کاهش کشف قاچاق دام

اوغازیان اظهار کرد: خوشبختانه بهار امسال هیچ گونه دام قاچاق در استان کشف نشد، برگزاری گشت های مشترک جاده ای با همکاری نیروی نظامی و انتظانی در سطح جاده های مواصلاتی استان در چند سال اخیر سبب شد تا قاچاق دام کنترل شود.

کارشناس مسوول اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بهار امسال هشت مورد گشت مشترک با نیروی انتظامی برگزار شد که در این گشت ها ۱۰ دستگاه خودرو مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و یک فقره پرونده تخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه اولویت در این زمینه، تقویت کنترل و نظارت در محور اسفراین-سبزوار و نیز اسفراین- گرمه است گفت: گشت های بازرسی اداره کل دامپزشکی استان با همکاری نیروی انتظامی انجام می شود و خوشبختانه با اجرای طرح هویت گذاری، جابه جایی غیرمجاز دام در استان کنترل شده است.

کارشناس مسوول اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان شمالی افزود: بیشتر جابه جایی غیرمجاز دام در محورهای اصلی است که نظارت ها در این محورها بیشتر است اما نیاز است نظارت در محورهای فرعی هم تشدید شود و بازرسی در این محورها مورد توجه قرار گیرد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و در این استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار