کیفیت آموزشی درهنرستان‌های کشور ارتقا می‌یابد

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: استراتژی آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت آموزشی بوده و با توجه به این امر کیفیت آموزشی در هنرستان‌های کشور ارتقا و افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸ 26 October 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، محسن حسینی‌مقدم پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: استراتژی آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت آموزشی بوده و با توجه به این امر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اختصاص اعتبارات کیفیت آموزشی در هنرستان‌های کشور ارتقا و افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده درر راستای ارتقای کیفیت آموزشی در هنرستان‌های کشور بیان کرد: در راستای ارتقای کیفیت آموزشی به عنوان استراتژی آموزش و پرورش در سال تحصیلی 95-94، مبلغ 360 میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

حسینی‌مقدم از اختصاص 140 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های کشور از محل فروش گاز علاوه بر این اعتبارات خبر داد و افزود: با اختصاص این میزان اعتبارات اختصاص یافته به هنرستان‌ها، امیدواریم بتوانیم هر چه بیشتر این مراکز آموزشی را تجهیز کرده و در راستای ارتقای کیفیت آموزشی هنرجویان را از این امکانات و تجهیزات بهره‌مند کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارهای ارتقای کیفیت آموزشی در هنرستان‌ها تخصصی‌سازی مدیران هنرستان‌ها مطابق با مصوبه 673 شورای عالی آموزش و پرورش بوده که انتظار می‌رود در این راستا اقدامات شایسته و مناسبی انجام شود.

وی گفت: در سال تحصیلی 96-95 با ورود نظام جدید آموزشی به دوره دوم متوسطه، در بهترین شرایط، هنرستان‌های کشور باز هم با حدود 30 درصد کمبود فضا مواجه خواهند شد که این امر می‌تواند در کیفیت آموزشی هنرجویان تاثیرگذار باشد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بهبود این وضعیت مستلزم مدیریت مناسب و شایسته فضاهای هنرستانی است، اظهار کرد: باید تمامی مسئولان مربوطه در این زمینه در تمامی استان‌های کشور برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار