مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان:

راه اندازی کارگاه هوش مصنوعی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ایلام

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به راه اندازی کارگاه هوش مصنوعی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ایلام اشاره کرد و آنرا اقدام مهمی در جهت ایجاد اشتغال در حوزه کسب و کارهای نرم افزاری و فناوری اطلاعات دانست.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ 04 August 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حمیدرضا رئیسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با مناسبت هفته ملی مهارت اظهار داشت:  این اداره کل در جهت سیاستهای کلان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری، برنامه ها و آموزش های بروز و اشتغال آفرینی در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه هوش مصنوعی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ایلام افزود: این مهم در جهت ایجاد اشتغال در حوزه کسب و کارهای نرم افزاری و فناوری اطلاعات انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه به راه اندازی و افتتاح کارگاههای جدید در مراکز جوار دانشگاهی و پادگان اشاره کرد و بیان داشت: دو مرکز آموزشی و مشاوره شغلی جوار دانشگاهی در دانشگاه پیام نور و دانشگاه ملی مهارت و مرکز آموزش و مشاوره شغلی پادگان شهید فرجیان زاده در این هفته تجهیز و راه اندازی خواهند شد.

رئیسی آینده کشور را در سایه رشد و بالندگی آموزش های مهارتی روشن و امیدوار کننده دانست و گفت: همت و پشتکار جوانان جویای کار را در دستیابی به این مهم، لازم و ضروری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش های مهارتی در حوزه های کشاورزی، صنعت، خدمات و هنر ارائه می کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: جامعه هدف ما افراد جویای کار می باشند که به دنبال ارتقاء مهارت خود در بازار کار هستند و مهارتها را بصورت تخصص های ماهر و نیمه ماهر آموزش می ببینند.

وی عنوان کرد: همچنین این اداره کل در استان به ۱۹ جامعه هدف از جمله آنها سربازان وظیفه، دانش آموزان، دانشجویان، متقاضیان مهارت، زنان سرپرست خانوار، عشایر، معتادان بهبود یافته، زندانیان و غیره خدمات آموزشی ارائه می کند. رئیسی با بیان اینکه مهارت آموزی و اشتغال‌زایی اولویت‌های فنی‌ وحرفه‌ای است، عنوان کرد: این مهم در حوزه عمومی و تخصصی تقسیم می شود.

رئیسی تاکید کرد: در راستای دسترسی جوانان، دانشجویان فارغ التحصیلان جویای کار، عدالت مهارتی در شهرها و روستاها استان رعایت می شود.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه، ایجاد اشتغال است که با مهارت آموزی می شود این کمبود جبران شود. وی عنوان کرد: افراد می‌توانند با کسب مهارت‌، مسیر صحیح زندگی خود را پیدا کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲ میلیون نفر ساعت آموزش های مهارتی در مراکز فنی و حرفه ای ارائه شده که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به ۵ میلیون نفر افزایش یابد.

وی ادامه داد: اداره آموزش فنی و حرفه‌ای در تمامی شهرستان های استان فعال که در سه شهر تازه تاسیس چوار، بدره و هلیلان این مراکز در ساختمان های استیجاری مستقر هستند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار