به گزارش «
تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، دکتر تقی دولت آبادی اظهار کرد: اورژانس خراسان شمالی ۲۱ هزار و ۵۰۶ تماس تلفنی در این بازه زمانی داشت که چهار هزار و ۲۱۵ مورد از آن مزاحمت تلفنی بود.
وی افزود: همچنین از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۳۶ مورد منجر به اعزام آمبولانس و سه هزار و ۵۵ مورد منجر به ارایه مشاوره تلفنی شد.
دولت آبادی با بیان اینکه مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ منجر به اتلاف وقت و به خطر افتادن جان افراد نیازمند میشود، گفت: اورژانس بنا بر وظایف خود نیروهای امدادی و آمبولانس را به محل حادثه اعزام میکند، اما کارشناسان پس از اعزام به محل و اطلاع از غیرواقعی بودن نشانیها متوجه مزاحمت تلفنی میشوند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علومپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: گرچه سعی میشود با آموزش همگانی و رسانهای در خصوص پیشگیری از مزاحمتهای تلفنی اقداماتی موثر انجام شود با این حال هرساله بخشی از تماسها با مرکز اورژانس خراسان شمالی مزاحمت است.
خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارد.
هم اینک ۴۶ پایگاه اورژانس جادهای و شهری در خراسان شمالی فعال است.