ارتقاء حفاظت و امنيت در محوطه‌های تاریخی هفت‌تپه و چغازنبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از ارتقاءِ ضریب امنیت و حفاظت فیزیکی مجموعه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲ 09 September 2024

تابناک خوزستان: به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: راه‌اندازی يگان حفاظت مستقل در پايگاه و ساماندهی بخش نگهبانی با هدف بالا بردن ضريب امنيت و افزايش ساعت گشت‌زنی‌های شبانه‌روزی در عرصه و حرائم اين اثر جهانی از مهمترين برنامه‌های در دست اجرا با هدف بالاتر بردن ضريب امنيت و حفاظت فزيكی مجموعه است .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان این‌که در سال ۱۴۰۳، تعداد ۶۰ دوربین مداربسته در محل میراث‌جهانی نصب شد افزود: با احتساب ۱۴ دوربین مداربسته‌ای که از قبل در محوطه نصب شده بودند، در حال حاضر محوطه‌های چغازنبیل و هفت‌تپه در مجموع با ۷۴ دوربین نظارت و کنترل می‌شود.

او همچنین اظهار کرد: طراحی سيستم پايش الكترونيكی محوطه در فاز اول و دوم، تجهيز اتاق مانيتورينگ و پايش تحت وب مجموعه نيز از مهمترين اقدامات پيشگيرانه انجام‌شده در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در محل پايگاه بوده است.

ارسطوزاده اضافه کرد: هم‌زمان با اين اقدامات، همه بُرج‌های نوری مجموعه نیز تعمیر و نقاط كور و تاريک مجموعه روشن شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار