خطیب جمعه بیرجند: مسئولیت‌ها باید به اهلش واگذار شود

امام جمعه موقت بیرجند گفت: مسئولیت‌ها باید به اهل آن واگذار شود و افراد در صورتی که توانایی ندارند، مسئولیت نپذیرند.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵ 13 September 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) افزود: مردم نیز باید بر عملکرد مسئولان نظارت داشته باشند.

وی گفت: همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی امانتدار انبیا، خون شهدا و اولیای الهی هستند لذا باید دقت کنند تا این ثمرات به اهل آن سپرده شود.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: همچنین مسئولان وقتی می‌خواهند مسئولیتی را به زیردستان بدهند باید توجه ویژه داشته باشند و اهلیت افراد را نسبت به این نظام الهی بدانند و فریب نخورند.

وی گفت: انتظار داریم دولت و رئیس جمهور ما که بسیار صحبت‌های خوبی دارد و مستندات دقیقی از امیرالمومنین و قرآن ارائه می‌کند در این مسئولیت بسیار خطیری که پذیرفته در انتخاب شبکه زیردست از استان‌ها تا شهرستان‌ها افراد کاردان و پیرو اهل بیت و اسلام را انتخاب کنند.

حجت الاسلام رحیم آبادی با گرامیداشت نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) ادامه داد: نهم ربیع الاول حقیقت زندگی بشر در عصر حاضر است و هیچ مناسبتی حتی یوم الله اکبر غدیر در عصر حاضر به این اندازه برای ما پیام ندارد.

وی گفت: وجود مبارک امام معصوم در هر عصر و زمانی و امروز وجود مقدس بقیه الله الاعظم، واسطه همه نعمت‌های الهی بر ما هستند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به رهبری ولی فقیه در زمان غیبت ولی عصر (عج) افزود: در مهمترین مناسبتی که گفته شد حال همه بشر خراب است، مناسب‌ترین و انحصاری‌ترین دارو توجه به ولی اعظم خداست.

وی بیان کرد: این افق تاریک در حال روشن شدن است و امام راحل فرمودند همه دستگاه‌هایی که در این مملکت به کار گرفته شدند و امیدواریم در سایر کشور‌ها توسعه پیدا کنند باید برای انقلاب جهانی مهدی موعود آماده شوند.

حجت الاسلام رحیم آبادی با تاکید بر توسل به امام زمان گفت: ملت عزیز، مظلوم و مقتدر ما به بزرگترین ام القرای جبهه مقاومت در مقابل دشمنان تبدیل شده است و این شرایط جز به یُمن و برکت شعاع الهی ولایت فقیه محقق نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه تنها نسخه نجات و کمال انسان حضرت ولی عصر است و باید دشمنان را ببینیم و بشناسیم افزود: امروز مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی فهمیده‌اند و وحدت واقعی این است که دشمن واحد را بشناسیم و در مقابل او ایستادگی کنیم.

خطیب جمعه بیرجند عنوان کرد: کرسی نشین‌های کشور‌های به اصطلاح اسلامی که حقیقتا ایادی دست نشانده کفار زمان هستند وحدت را به شکل دیگری معرفی می‌کنند لذا باید دشمن را در عرصه بیرونی و علنی البته در عرصه درونی، مقابله‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بشناسیم.

وی گفت: موشک‌ها و گلوله‌های دشمن از نوع فرهنگی و از طریق فضای مجازی در خانه‌های ما فرود آمده، مشکل ما امروز آمریکا و اسرائیل نیست بلکه نتایج جنگ آنها در درون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار