تمام دستگاه‌های درمانی و امدادی در آماده باش کامل هستند

خراسان شمالی-«تابناک»- بر اساس اعلام کارگروه مدیریت بحران استان خراسان شمالی تمام تیم‌های امدادی بصورت آماده‌باش کامل در محل پایگاه‌های سطح شهرستان مستقر هستند.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸ 23 September 2024

به گزارش تابناک «خراسان شمالی»، و بر اساس اعلام کارگروه مدیریت بحران استان خراسان شمالی با توجه به زلزله‌های روز اول مهر در بجنورد، مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی سطح شهرستان بجنورد امروز در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

همچنین بر اساس مصوبه این کارگروه برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان چراغ های راهنمایی و رانندگی سطح شهر 24 ساعت در حالت فعال و فرماندهی هستند.

گشت‌های نیروی انتظامی و سپاه پاسداران امنیت شهروندانی که در پارک‌ها و تفرجگاه‌های سطح شهرستان اسکان یافته‌اند را تأمین کنند. روشنایی پارک‌ها و تفرجگاه‌هایی که شهروندان در آنجا اسکان دارند تامین شود.

از دیگر مصوبات این کارگروه با توجه به شرایط فعلی مرکز استان باید تمام ادارات و دستگاه‌های سطح شهرستان در خصوص هماهنگی‌های لازم برای در اختیار گذاشتن خودروهای کمک‌دار خود به هلال احمر شهرستان بجنورد اقدام نمایند.

همچنین مراکزی که ظرفیت اسکان اضطراری به شهروندان در آنها وجود دارد برای بهره‌برداری در صورت نیاز ضمن معرفی به ستاد بحران شهرستان به حالت آماده‌باش کامل باشند.

همچنین مصوب شد صداوسیما با پخش زیرنویس و برنامه‌های ویژه اطلاع‌رسانی و آموزش، مردم را راهنمایی و آنان را به حفظ آرامش دعوت کند.

در حوزه امداد و نجات نیز تمام تیم‌های امدادی بصورت آماده‌باش کامل در محل پایگاه‌های سطح شهرستان مستقر شوند. 

گزارش تکمیلی و ثانویه خسارات توسط بخشداری‌ها و بنیاد مسکن ظرف 72 ساعت به فرمانداری بجنورد ارسال شود. هلال احمر با هماهنگی آموزش و پرورش از روز دوشنبه نسبت به آموزش نحوه پناه‌گیری در مواقع زمین لرزه، در مدارس اقدام کنند.

شهرداری بجنورد موظف شد تا برای تسهیل در اسکان شهروندان، هزینه ورودی پارک‌های باباامان و بش قارداش را تا ساعت 24 روز دوشنبه رایگان نماید. همچنین مرخصی‌ها و ماموریت‌های 24 ساعت آینده غیرمرتبط دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی لغو است.

در پایان نیز مصوب شد تمام  بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سطح شهرستان بصورت آماده‌باش کامل قرار گیرند. اطلاع‌رسانی و هرگونه مصاحبه صرفا از طریق ستاد مدیریت بحران استان و یا در صورت ضرورت ستاد مدریت بحران شهرستان انجام می شود و ادارات از هرگونه اعلان گزارش و اطلاعیه خودداری کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار