عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس در گفت‌وگو با تابناک:

صنعت هسته‌ای برای ایران یک ضرورت راهبردی است/ راهبرد تقویت محور مقاومت ادامه خواهد داشت

گروه استان‌ها- عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس گفت: صنعت هسته‌ای برای ایران با ارزش است و ایران در راستای اهداف بشر دوستانه از این صنعت استفاده می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۸ 04 October 2024
صنعت هسته‌ای برای ایران یک ضرورت راهبردی است/  راهبرد تقویت محور مقاومت ادامه خواهد داشت
حجت السلام و المسلمین سید سلان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در ارومیه با اشاره به اهمیت صنعت هسته‌ای در جهان و ایران اظهار داشت: صنعت هسته‌ای برای هر کشوری، به ویژه ایران، یک ضرورت غیرقابل انکار است و این ضرورت در کشور ما نه تنها برای تأمین انرژی، بلکه برای تولید دارو‌های هسته‌ای و تأمین بسیاری از نیاز‌های صنعتی، کشاورزی و پزشکی اهمیت ویژه‌ای دارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با تأکید بر پیشرفت‌های کشور در این حوزه افزود: صنعت هسته‌ای یک صنعت پیشرفته و راهبردی است که به دست فرزندان تلاش گر این سرزمین به دست آمده است و دستیابی به غنی‌سازی و پیشرفت‌های هسته‌ای کشور تا امروز یک دستاورد بسیار مهم است و این تنها گام‌های ابتدایی ما در این مسیر است.
ذاکر گفت: برخلاف چند کشور که در گذشته از سلاح‌های هسته‌ای علیه ملت‌ها استفاده کرده‌اند، جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال انفجار، آزمایش یا تولید سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بار‌ها در سخنرانی‌های خود بر این موضوع تأکید کرده‌اند و فتوای شرعی و عقلی ما این است که امروز و در آینده نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به شخصیت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، اظهار داشت: سیدحسن نصرالله یکی از شخصیت‌های برجسته در لبنان و محور مقاومت است که نقش اساسی در رهبری مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ایفا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: سیاست چند دهه‌ای جمهوری اسلامی ایران، تقویت محور مقاومت بوده و همچنان این راهبرد ادامه دارد و علیرغم برخی حوادث، همچون حمله به کنسولگری ایران در دمشق، راهبرد اصلی ما همچنان تقویت و حمایت از محور مقاومت است.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار