واکنش مسئولان استان اردبیل به برنامه فیتیله

مسئولان استان اردبیل در واکنش به توهین برنامه فیتیله اعلام کردند: صدا و سیما نباید مروج بداخلاقی و اهانت به اقوام باشد.
کد خبر: ۱۲۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷ 08 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، مجید خدابخش در واکنش به پخش برنامه توهین‌آمیز «فیتیله» از صدا و سیما طی مکاتبه‌ای با وزیر کشور انزجار و اعتراض شدید مردم و ولایت‌مدار استان اردبیل را از این اقدام ناشایست و غیرقابل توجیه عوامل برنامه اعلام کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: «جداً و موکداً انتظار می‌رود ضمن برخورد شدید با سازندگان برنامه و مدیران مربوط و تنبیه مقصران اصلی، ترتیبی اتخاذ نمایند تا در آینده چنین اقدامی تکرار نگردد.

بدیهی است مردم هوشمند استان اردبیل اجازه نخواهند داد تا فرصت‌طلبان و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم در این مقطع حساس و تاریخی که کشور در حال عبور از بحران‌های بین‌المللی و آماده شدن برای جهش اقتصادی است، از چنین اقدام بی‌تدبیری به نام هنر، در شکستن صفوف به هم فشرده ملت مسلمان ایران بهره‌برداری نمایند.»

صدا و سیما نباید مروج بداخلاقی و اهانت به اقوام باشد

همچنین کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در واکنش به توهین عوامل برنامه «فیتیله» به آذری‌زبان‌ها اظهار کرد:‌ ما از رئیس سازمان صدا و سیما خواسته‌ایم تا هر چه سریع‌تر و در یک برنامه رسمی به خاطر این اهانت عذرخواهی کرده و با عوامل سازنده و تهیه‌کننده این برنامه برخورد جدی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جمهوریت اسلامی ایران تنها حاکمیت و نظامی است که تمام اقوام در صلح و سازش در کنار هم زندگی می‌کنند و این شایسته نیست که در یک برنامه رسانه ملی آن هم برنامه سراسری به ترک‌زبان‌ها که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود اهانت شود.

وی افزود: رسانه ملی نباید خود مروج بداخلاقی و توهین به اقوام و گروه‌های مختلف باشد چراکه چنین رفتاری زمینه سوء استفاده برخی از عوامل معاند نظام را فراهم می‌آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت:‌ این توهین‌ها در حقیقت نوعی بد‌اخلاقی محسوب می‌شود که از هیچ مرجعی به ویژه رسانه ملی قابل قبول نیست و ضرورت دارد تهیه‌کنندگان و تولید‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی بیشتر و بهتر تلاششان را بر تقویت و انسجام‌بخشی اقوام و گروه‌های ایرانی اختصاص دهند.

پیرموذن عنوان کرد: به هیچ‌وجه چنین توهین‌هایی را برازنده رسانه ملی نمی‌دانیم و بر این باوریم که چنین خبری را باید با تولید برنامه‌های سازنده در تقویت اقوام و قوم تاثیر‌گذار آذری‌زبان‌ها انجام داده و صدا و سیما بیشتر بر محوریت وحدت و تعامل تاکید کند.

وی نظارت بیشتر بر تولید و پخش برنامه‌ها را به همراه برخورد با برخی از عوامل تفرقه‌افکن یادآور شد و افزود: نباید با چنین اقداماتی بهانه به دست عده‌ای بدهیم که قصد ایجاد انشقاق را دارند.

تمسخر قوم آذری در صدا و سیما مصداق نفوذ فرهنگی است

همچنین منصور حقیقت‌‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل و در واکنش به حرکت اخیر برنامه «فیتیله» شبکه دو صدا و سیما در توهین و تمسخر قوم آذری اظهار کرد: ما این حرکت صدا و سیما را به ویژه شبکه دو را در تمسخر قوم آذری محکوم می‌کنیم و پیگیر موضوع هستیم تا در ابعاد مختلف مسئولان پاسخگوی این اهانت‌هایشان باشند.

وی افزود: این بسیار بد است که از یک رسانه ملی بخواهند قومی را تمسخر کنند و یا به بدترین شکل الفاظ نامناسب در حق آنها به کار ببرند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه از طریق مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم و از آقای سرافراز خواسته‌ایم تا با عوامل این رفتار نامناسب برخورد کنند، گفت: رئیس صدا و سیما عذرخواهی کرده و عوامل برنامه فیتیله را به حراست معرفی کرده تا برخورد قانونی انجام شود.

حقیقت‌پور بیان کرد: مردم آذربایجان از این برنامه و حرکت نامناسب صدا و سیما به شدت گله‌مند هستند.

وی یادآور شد: ما چنین اقداماتی را آن هم از رسانه ملی ناشایست دانسته و آن را مصداق نفوذ فرهنگی در جامعه می‌دانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار