فرزندانتان را در امر ازدواج تنها نگذارید

یک روانشناس از خانواده‌ها خواست تا در جریان ازدواج فرزندانشان حضور داشته باشند و آنها را در این تصمیم بزرگ تنها نگذارند.
کد خبر: ۱۵۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶ 05 January 2016
یک روانشناس از خانواده‌ها خواست تا در جریان ازدواج فرزندانشان حضور داشته باشند و آنها را در این تصمیم بزرگ تنها نگذارند.

دکتر سعید عسگری به مناسبت روز خانواده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با تاکید بر نقش مهم خانواده‌ها در جریان ازدواج فرزندانشان، گفت: خانواده‌ها باید در جریان ازدواج فرزندانشان با آنها همراه شده و نقش راهبردی و حمایتی داشته باشند.

عسگری با بیان اینکه تنها گذاشتن و رها کردن فرزندان در امر ازدواج می‌تواند آسیب‌زا بوده و خطراتی را متوجه آینده آنان کند، گفت: حضور خانواده‌ها در کنار فرزندانشان در امر ازدواج سبب خواهد شد تا آنها در شرایط مطلوب‌تری قرار بگیرند و بتوانند بهتر تصمیم‌گیری کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه ازدواج و تشکیل خانواده با استرس‌های زیادی همراه است، گفت: حمایت خانواده‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش استرس زوجین در حین ازدواج داشته باشد.

وی افزود: در ازدواج‌هایی که در جریان آنها زوجین از حمایت‌های خانواده‌های خود برخوردار نباشند، تصمیم گیری سخت می‌شود و احتمال شکست در آنها افزایش می‌یابد.

عسگری در ادامه در نظر گرفتن معنویات در انتخاب را از فاکتورهای یک ازدواج موفق دانست و گفت: بهترین ازدواج ازدواجی است که بر پایه خدامحوری شکل گرفته باشد و بر پایه خودمحوری نباشد.

وی هم کفو بودن را مهمترین معیار یک ازدواج موفق دانست و گفت: در نظر گرفتن شرایط و جنبه‌های مختلف زندگی زوجین سبب خواهد شد تا آنها بتوانند تصمیمات عاقلانه‌تری بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار