۱۴ رشته ورزشی در مدارس اردبیل فعال است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان اردبیل از دایر بودن ۱۴ رشته ورزشی در مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 21 January 2016
علیرضا گلشن پیش از ظهر پنج‌شنبه در حاشیه جلسه برنامه‌ریزی توسعه ورزش در مدارس بهخبرنگار مهرگفت: رشته‌های ورزشی که امکانات و زیرساخت‌های لازم را دارند در مدارس فعال شده‌اند.

وی افزود: این رشته‌ها رشته‌های مجاز آموزشگاهی است و در مقابل برخی رشته‌ها که هیچ امکاناتی در مدارس ندارند ازجمله شمشیربازی آموزش داده نمی‌شوند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان بابیان اینکه اغلب رشته‌های فعال متناسب با نیاز حرکتی دانش‌آموز انتخاب شده است، اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال بسکتبال و والیبال در مدارس باهدف تحرک دانش‌آموز در زنگ‌های تفریح و زنگ ورزش فعال است.

به گفته گلشن فقر حرکتی در بین دانش‌آموزان اردبیلی ازجمله مشکلاتی است که به شکل‌های مختلف در تلاشیم برای رفع آن اقدام کنیم.

وی با تأکید به اینکه ورزش دانش‌آموز در زنگ‌های ورزش قویاً مورد تأکید است و عملکرد مدارس در این خصوص رصد می‌شود، متذکر شد: حتی از مدارس خواسته شده استفاده حداکثری از زنگ‌های تفریح داشته باشند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: به تجربه ثابت شده دانش‌آموزانی که به اندازه کافی تحرک و ورزش دارند به‌مراتب یادگیری بهتری نیز دارند و بر همین اساس توسعه ورزش مدارس در دستور کار است.

گلشن در خصوص طرح اختصاص بخشی از اعتبار دستگاه‌های اجرایی جهت توسعه ورزش مدارس، خواستار مشارکت هر چه بیشتر ادارات شد و افزود: حتی تهیه تجهیزات جزئی ازجمله توپ بازی می‌تواند دانش‌آموزان را به ورزش تشویق کند.

وی افزود: به دلیل محدودیت اعتباری آموزش‌وپرورش در حد توان تجهیزات موردنیاز را در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است و لازم است برای ارتقا کیفی ورزش مدارس ادارات دیگر نیز مساعدت داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار