لزوم توجه به نقش موسسات قرآنی

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی : تشکلهای غیردولتی نقش موثری در اجرای کارهای گروهی در جامعه دارند و موسسات قرآنی در این خصوص دارای سهم بیشتری هستند.
کد خبر: ۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹ 29 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،تقی کهوریان در بازدید از موسسه دارالحافظین قرآن کریم ارومیه افزود: موسسات قرآنی با کارهای گروهی، فعالیت های گسترده ای را به انجام می رسانند و در حوزه های قرآنی بسیار تاثیرگذار هستند.
وی اضافه کرد: یکی از محورها و زیرساختهای توسعه در جامعه، توسعه فرهنگی است و مهمترین عامل توسعه فرهنگی، توجه به مفاهیم و آموزه های قرآنی است.

وی اظهار کرد: موسساتی نظیر دارالحافظین قرآن کریم، از جمله موسساتی هستند که سهم خود را به خوبی در راستای توجه به آموزه های قرآنی ایفا می کنند.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مبانی فرهنگی در جامعه اسلامی با مفاهیم والای قرآنی بسیار در ارتباط هستند و باید به اخذ معارف قرآنی بیشتر توجه کنیم.

محسن رضایی مدیر عامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم ارومیه نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیت های 13 ساله این نهاد قرآنی ارائه کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای نشر بیش از پیش آموزه ها و مفاهیم قرآنی در استان تاثیرگذار باشیم.

موسسه دارالحافظین قرآن کریم از جمله موسسات قرآنی در آذربایجان غربی است که سالانه صدها نفر را با آموزه های قرآنی در بخش های مختلف آشنا می کند.

به نظر میرسد تاکنون در خصوص ایفای نقش قرآن در جامعه بالاخص و موسسات قرانی بعنوان ابزار این نقش اهمال کاری شده و نادیده گرفته شده است.واقعا ما در باور های خود جایی برای نقش آموزه های قرانی ایجاد نکرده ایم.نقشی که میتواند مهم و هدایت کننده و نجات بخش باشد.

به همین دلیل به نظر میرسد ما بجای پرداختن به مفاهیم عملی و کارساز قرآن بیشتر به حفظ آیات آن بدون توجه به متن مفهومی آن پرداخته ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار