فرماندار ساری

حتی یک رای مردم نباید جا به جا شود

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه ساری و میاندرود بر ضرورت حفظ امانت در تمامی مراحل انتخابات توسط دست اندرکاران تاکید کرد و گفت : حتی یک رای مردم نباید در انتخابات جا به جا شود.
کد خبر: ۱۸۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 23 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،احمد حسین زادگان در نشست توجیهی نمایندگان فرماندار افزود : رای مردم امانت و حق الناس است و هرگونه سهل انگاری در حفظ این امانت از لحاظ قانونی جرم و از نظر شرعی محل اشکال است.


به گزارش روز سه شنبه کمیته اطلاع رسانی ستاد حوزه انتخابیه ساری و میاندرود ، وی همچنین بر ضرورت رعایت بی طرفی کامل مجریان و دست اندرکاران انتخابات بویژه نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای تاکید کرد و گفت : حق نداریم گرایشات شخصی خود را در روند برگزاری انتخابات دخالت دهیم .


حسین زادگان از نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای به عنوان مسئول پاسخگویی به ابهامات نام برد و از آنان خواست به دلیل مسئولیتی که بر عهده گرفتند با آگاهی کامل در شعب اخذ رای حاضر شوند.


وی توضیح داد : علاوه بر کارگاههای آموزشی که برگزار شد ، رسانه ها هم موارد قانونی را در دسترس قرار داده اند که نمایندگان فرماندار می توانند از آن بهره ببرند.


فرماندار ساری تاکید کرد : نباید سئوالی وجود داشته باشد که نماینده فرماندار ، پاسخ آن را نداند و سئوال بدون جواب باقی بماند.


وی اشراف داشتن بر موارد قانونی را برای نمایندگان فرماندار ضروری دانست و گفت : این نمایندگان همچنین باید در کارشان در شعب اخذ رای دقت و جدیت فراتر از معمول داشته باشند چون آرای مردم قابل احترام است .


رئیس ستاد انتخابات ساری و میاندرود افزود : مجریان انتخابات به هیچ یک از نامزدهای انتخابات بدهی ندارند و تنها به قانون بدهکار هستیم و بر همین اساس کار ما اخذ آرای مردم و حفاظت از آن است نه جهت دادن و سوگیری و نوشتن رای مردم توسط اعضای شعب .


وی تاکید کرد : مردم به ما اعتماد کردند و ما نمایندگان ملت ، دولت و نظام اسلامی و اعتقادات دینی خود هستیم و وظیفه داریم اجازه ندهیم حتی یک رای خلاف آن چه که مدنظر مردم است ، جا به جا شود.


فرماندار ساری با بیان اینکه استقلال و اقتدار نماینده فرماندار در شعبه اخذ رای باید به اندازه فرماندار باشد ، گفت : موظف به اجرای قانون هستیم و اگر قانونمند رفتار کنیم نقدی بر عملکرد ما وارد نیست.


حسین زادگان در عین حال بر سلامت ساز و کارهای انتخاباتی در جمهوری اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت : ساز و کار انتخابات در کشور ما به گونه ای است که تعداد ناظران بیشتر از عوامل اجرائی است و این اجازه تقلب را نمی دهد.


حوزه انتخابیه ساری و میاندرود دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و 18 نفر در عرصه انتخابات با هم رقابت می کنند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار