دادستان: با افرادی كه سد معبر كنند برخورد می شود

دادستان عمومی و انقلاب قم خواستار تعامل ویژه نیروی انتظامی و شهرداری برای اجرای صحیح طرح جمع آوری وانت بارها از سطح شهر قم شد.
کد خبر: ۲۲۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ 30 April 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مصطفی برزگر گنجی در جلسه مشترك با نیروی انتظامی و مدیران شهرداری قم، با اشاره به برنامه شهرداری برای اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی وانت بارها از سطح شهر با همكاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، افزود: تدابیر ویژه ای برای اجرای این شهر و تامین نظم و انضباط شهری توسط مجموعه شهرداری و نیروهای انتظامی اندیشیده شده است.

وی تامین امكانات و فضاهای مشخص برای حضور وانت بارها و اطلاع رسانی به آنها را مورد توجه قرار داد و افزود: خوشبختانه در مدتی كه برنامه های اجرای طرح آغاز شده، اطلاع رسانی به وانت بارها و ثبت نام از آنها انجام شده و مكان‌های استقرار آنها نیز آماده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان قم خاطرنشان كرد: باید شرایطی فراهم شود كه پس از جمع آوری این وانت بارها از سطح معابر و استقرار آنها در مكان های تعیین شده، گشت های شهری به طور مستمر در شهر حضور داشته باشند تا دوباره شاهد سد معبر وانت بارها در معابر نباشیم.

وی به تعیین پنج مكان برای استقرار وانت بارها، اشاره كرد و افزود: خودروهایی كه توقیف می شوند باید متعهد شوند كه جز در فضاهای تعیین شده مستقر نشوند.

برزگر گنجی، برخورد با افرادی كه اقدام به سد معبر در شهر كنند را مورد توجه قرار داد و گفت: پس از آغاز طرح خودروهای متخلف به سرعت به پاركینگ منتقل می شوند و تنها با تعهد امكان خروج خودرو وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان كرد: اهمیت دارد كه فقط افراد اهل قم در مكان های تعیین شده مستقر شوند و ساكنان شهرهای دیگر به شهر خودشان هدایت شوند.

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به فراهم آوری زمینه های اجرای طرح جمع آوری وانت بارهای سطح شهر اظهار كرد: نیروی انتظامی آماده است با همكاری شهرداری قم این طرح را در سطح شهر اجرایی كند.

سردار كاظم مجتبایی با تاكید بر اینكه نیروی انتظامی پشتیبان شهرداری برای اجرای طرح جمع آوری وانت بارهای سطح شهر و برخورد با متخلفان و خاطیان در این طرح خواهد بود، گفت: زمینه های اجرای طرح خوشبختانه فراهم شده و نیروی انتظامی حامی شهرداری قم برای اجرای این طرح خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان قم با تاكید بر ضرورت تامین نظم و انضباط شهری خاطرنشان كرد: ما معتقدیم كه ارتباط سازنده شهرداری و نیروی انتظامی موجب ارتقا و پیشرفت ظرفیت های شهر خواهد شد و با همین نظر هم در شهر فعالیت می كنیم.

وی بر لزوم گزارش گیری از عملكرد در طی اجرای طرح جمع آوری وانت بارها تاكید كرد و گفت: گزارش دهی از عملكرد ضرورت دارد تا طرح با قوت ادامه پیدا كرده و مشكلات و معضلات طرح به سرعت احصا شود.

همچنین معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در این جلسه با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای تامین نظم و انضباط شهری اظهار كرد: طرح‌هایی كه در شهر اجرایی و تصمیماتی كه در شهرداری اتخاذ می‌شود همه برای رفاه مردم و رضایتمندی شهروندان است.

سید امیر سامع، تامین نظم و انضباط به خصوص در حوزه تخلفات شهری و ساختمان را مورد توجه قرار داد و افزود: اداره كل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم در این زمینه فعال است و تامین نظم و انضباط شهری و جلوگیری از تخلفات ساختمانی و شهری را برعهده دارد.

معاون شهردار قم در ادامه سخنان خود با اشاره به تامین فضاهای اسكان اضطراری و كمپینگ‌های زائر در سطح شهر قم، تصریح كرد: در این زمینه برنامه شهرداری بر تجهیز و تامین زیرساخت‌های لازم در بوستان‌های فدك و غدیر است.

وی اختصاص 150 میلیارد ریال برای تجهیز باغ فدك و غدیر و تامین زیرساخت‌های این كمپینگ ها را یادآور شد و افزود: امسال این باغ ها تجهیز شده و فضای مطلوبی برای حضور زائران فراهم می‌شود.

سامع خاطرنشان كرد: طراحی‌های این كمپینگ‌ها به گونه‌ای است كه این فضاها پشتیبان اسكان اضطراری شهر در بحران‌ها نیز باشد.

وی با بیان اینكه تامین امنیت این باغ ها در اولویت است، افزود: برای رسیدن به این مهم نیازمند حمایت قانونی حداكثری از شهرداری هستیم تا شاهد تامین نظم و انضباط شهر باشیم.

مدیركل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به برنامه ریزی شهرداری برای آغاز طرح ساماندهی و جمع آوری وانت بارهای سطح شهر اظهار كرد: از ماه ها قبل شهرداری برنامه ریزی برای اجرای این طرح را آغاز و ضمن اطلاع رسانی و جمع آوری اطلاعات وانت بارها در حال حاضر زمینه اجرای آن فراهم شده است.

احمد رضا شفیعیی با اشاره به تعیینی پنج مكان برای استقرار وانت بارها، تصریح كرد: اولویت شهرداری قم جلوگیری از سد معبر در هسته مركزی شهر است.

وی گفت: خیابان های انقلاب، امیركبیر، صفاییه، امام موسی صدر، نیروی هوایی، رجبی، 15 خرداد، عماریاسر، نواب صفوی، سعیدی، بلوار هفتم تیر و بلوار زائر در مرحله نخست اجرای طرح جمع آوری وانت بارها پاكسازی خواهند شد و از زمان آغاز طرح از توقف وانت بارها در این معابر جلوگیری می شود.

وی با تاكید بر اینكه شهرداری قم در تعاملات قضایی و انتظامی وضعیت خوبی دارد و یكی از شهرهای پیشرو در این بحث است، افزود: برای اجرای طرح جمع آوری وانت بارها از سطح شهر نیازمند همراهی و حمایت نیروهای قضایی و انتظامی هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار