شكایت دولت از زاكانی به كجا رسید

علیرضا زاكانی كه فقط تا ۶ خرداد ۱۳۹۵ عنوان نماینده مجلس را با خود به همراه دارد و از آن پس به صف ده‌ها نماینده سابق می‌پیوندد یكی از سرسخت‌ترین منتقدان دولت حسن روحانی بوده و هست. او در دو مقطع و با دو موضوع انتقاد از ماهیت برنامه جامع اقدام مشترك مشهور به برجام و انتقاد از رفتار برادر رییس‌جمهور و برخی اطرافیان او سخت‌ترین انتقادها را به شخص روحانی منتشر كرد.
کد خبر: ۲۳۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 18 May 2016
این عضو طیف رادیكال‌تر اصولگرایان روز ۲۷ بهمن در یك نشست خبری با عنوان «گزارش یك فاجعه (به زعم خود‌) ابعاد سازمان فساد در گلوگاه‌های اقتصادی كشور» با خبرنگاران صحبت كرد و گفت: «امروز به نوعی غارت و چپاول ثروت ملی در ابعاد گسترده ملی در حال انجام است كه بخش‌های وسیعی از دولت را هم آلوده كرده است» و تاكید كرد: «یك شبكه دلالی خطرناك و مخوف با مشاركت برخی دولتی‌ها توانسته است با خارج از كشور ارتباط برقرار كند و در حال فروختن كشور به ثمن بخس است» و با حمله به شخص رییس‌جمهور با صراحت گفت: «آقای رییس‌جمهور به جای اینكه دنبال فساد سازمان‌یافته باشد بهتر است به برادر و دفتر خودش توجه كند.»

او بار دیگر و پس از شكست سنگین در انتخابات ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۵ در مجلس بر اینكه غارت ملی  فاجعه بزرگ در حال شكل‌گیری است. این سخنان در شرایطی گفته شد كه پیش از آن محمدباقر نوبخت خبر داده بود كه از زاكانی شكایت كرده است.

اكنون و در حالی كه آخرین روزهای نمایندگی زاكانی در حال سپری شدن است، این پرسش مطرح می‌شود كه آیا به شكایت دولت رسیدگی خواهد شد. در همه آخرین روزهای زمستان ۱۳۹۴ در دو ماه اول بهار ۱۳۹۵ خبری از اینكه قوه قضاییه به پرونده شكایت دولت از زاكانی رسیدگی كرده باشد منتشر نشده است. در صورتی كه این شكایت به نتیجه برسد و دادگاهی تشكیل شود كه علنی باشد می‌تواند دادگاه جذابی باشد.

در حالی كه دولت در شرایط دشواری به لحاظ حمله رسانه‌ای منتقدان قرار دارد به نتیجه رسیدن شكایت دولت از زاكانی قابل توجه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار