شعبان فروتن در مصاحبه با خبرنگار تابناک:

تشریح دقیق توانمندی های ایلام برای فعالان اقتصادی عراقی

تمامی توانمندی ها و ظرفیتهای اقتصادی و تجاری استان ایلام برای فعالان اقتصادی و تجاری کشور دوست و همسایه ما عراق تشریح خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 29 May 2016

شعبان فروتن در مصاحبه با خبرنگار تابناک گفت: تمامی توانمندی ها و ظرفیتهای اقتصادی و تجاری استان ایلام برای فعالان اقتصادی و تجاری کشور دوست و همسایه ما عراق تشریح خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام ادامه داد : در حال حاضر هیاتی 16 نفره از تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی معتبر و شناخته شده عراقی به دعوت اتاق بازرگانی ایلام به استان سفر کرده و در یک بازه ی زمانی دو روزه به صورت کامل با توانمندی های تجاری ایلام آشنا خواهند شد.

فروتن به برنامه های این هیات در ایلام اشاره کرد و افزود : امروز جلسه ی تخصصی تجار و بازگانان و فعالان اقتصادی استان ایلام با این هیات عراقی برگزار می شود.

وی ادامه داد:برگزاری جلسه ی تبیین راهبردهای معرفی ظرفیتهای ایلام و کشور همسایه با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی برنامه بعدی این هیات تجاری عراقی می باشد.

فروتن متذکر شد : فردا هم این هیات به همراه مسئولین دولتی و خصوصی ایلامی در بازدید میدانی شهرکهای صنعتی و کارخنجات تولیدی و صنعتی استان ایلام را مورد بازدید قرار خواهند داد.

شعبان فروتن این هیات را از افراد برجسته استانهای مختلف عراق دانست و گفت: این هیات از استانهای مختلف بغداد،بعقوبه،بابل،واسط،میسان،کربلا و ... به ایلام سفر کرده اند.

این مسئول اقتصادی ایرانی ادامه داد: رئیس اتاق عراق و ایران،رئیس اتاق بازرگانی دیوانیه،اعضای اصلی اتاق بازرگانهای استانهای ذکر شده و نایب رئیس جمعیت اقتصادیون عراق و تعدادی از تجار خوشنام عراقی این هیات را در سفر به ایلام همراهی می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایلام گفت : برنامه داریم تا در سفرهای مختلف و در غالب طرح های اولویت دار ظرفیت های اقتصادی  و تجاری ایلام را بیش از پیش به طرف های عراقی معرفی کنیم.

استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داشته و به لحاظ امنیت و نزدیک بودن به مراکز جمعیتی کشور عراق بهترین گزینه برای توسعه مراودات تجاری اقتصادی با این کشور است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار