شناسایی 49 دانش‌آموز استثنایی

در طرح سنجش سلامت سال گذشته 49 دانش‌آموز استثنایی شناسایی شد که اکنون در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۲۴۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 13 June 2016
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان از شناسنایی 49 دانش‌آموز استثنایی در همدان خبر داد و گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی منوط به ارائه گواهی سنجش سلامت جسمانی بوده و بدون ارائه این گواهی ثبت‌نام انجام نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، پروین قربانیان با بیان اینکه طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان از 17خرداد آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه دارد، افزود: در 19 پایگاه ثابت و سیار و یک پایگاه تخصصی سنجش سلامت جسمانی دانش‌آموزان انجام می‌گیرد.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی معلولیت‌های احتمالی دانش‌آموزان و جلوگیری از تشدید آنها عنوان کرد و یادآور شد: با انجام طرح سنجش والدین از وضعیت جسمانی فرزندان خود مطلع شده و مربیان آموزش و پرورش نیز ضمن شناسایی تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان، آنها را در مدارس مناسب ساماندهی کرده و خدمات آموزشی مناسب به آنها ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 27 هزار و 680 دانش‌آموز در پایگاه‌های سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفتند، اضافه کرد: از این تعداد، 1195 نفر دیرآموز شناسایی شد که طبق دستورالعمل آموزش و پرورش در مدارس عادی ثبت‌نام شدند و خدمات آموزشی متناسب با وضعیت این دانش‌آموزان به آنها ارائه شد.

قربانیان ادامه داد: در طرح سنجش سلامت سال گذشته 49 دانش‌آموز استثنایی شناسایی شد که اکنون در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال تقریبا 29 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی در پایان اظهار کرد: والدین در مدارس ثبت‌نام اولیه را انجام داده و بر اساس نوبت‌دهی، ضمن همراه داشتن اصل شناسنامه، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس و 14هزار تومان وجه نقد برای سنجش فرزندان خود در پایگاه‌های سنجش حضور یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار