انسداد بیش از ۱۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز آب

معاون امور عمرانی استاندار همدان به انسداد بیش از ۱۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در استان همدان اشاره کرد و گفت: انسداد این چاه‌ها ذخیره ۱۵۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی را سبب شد.
کد خبر: ۲۵۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 13 July 2016
معاون امور عمرانی استاندار همدان به انسداد بیش از ۱۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در استان همدان اشاره کرد و گفت: انسداد این چاه‌ها ذخیره ۱۵۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی را سبب شد.

به گزارش مهر، محمودرضا عراقی ظهر سه شنبه در همایش ملی «مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد» در همدان با بیان اینکه مدیریت به هم پیوسته منابع آب در دستور کار وزارت نیرو است، گفت: باید مدیریت منابع و مصارف یکپارچه شود.

عراقی با تاکید بر اینکه در وزارت نیرو مدیریت توأم آب در حال انجام است، افزود: باید مدیریت مصرف و تقاضای آب را اولویت کارها بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه مصرف بهینه آب منجر به بهره‌وری آن می‌شود، تاکید کرد: باید ضمن مدیریت تقاضاهای آب، آنرا به سمتی ببریم که استفاده اقتصادی بهتری از آب صورت گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی و ۷ درصد آن در بخش شرب مصرف می‌شود، عنوان کرد: مصرف آب در بخش کشاورزی باید با مدیریت صحیح همراه باشد تا بیش از این با مشکل کم آبی روبرو نشویم.

عراقی به وضعیت نامناسب دشت های استان همدان و کشور اشاره کرد و گفت: با برداشت بیش از حد آب از منابع زیرزمینی به زمین فشار آمده و محیط زیست به خطر خواهد افتاد.

وی همچنین به انسداد بیش از ۱۶۰۰ حلقه چاه در استان همدان اشاره کرد و گفت: با انسداد این چاه‌ها ۱۵۰ میلیون متر مکعب از آب‌های زیرزمینی ذخیره شد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه اگر سطح آب زیرزمینی پایین برود قدرت ذخیره‌سازی آب در منابع زیرزمینی از بین می‌رود، ادامه داد: باید یارانه‌های بخش آب هدفمند شود و یارانه ها به سمت تولید محصولات استراتژیک هدایت شود.

عراقی به اهمیت استفاده از ابزارهای فنی در حوزه آب نیز اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه تجهیزات داخلی که در حاشیه این همایش برپا شده امکانات فنی در حوزه آب به نمایش درآمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار