سهم۲درصدی اردبیل ازطرح‌های نیمه تمام کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: دو درصد پروژه های نیمه تمام کشور سهم این استان است.
کد خبر: ۲۶۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 14 July 2016

به گزارشخبرنگار مهر، داوود شایقی ظهر پنج شنبه در نشست مشترک برنامه ریزی استان های منطقه دو کشور اظهار داشت: صنعت، گردشگری و تجارت جزو اولویت های استان اردبیل به شمار می رود و واسپاری پروژه ها به بخش خصوصی به جد در این استان پیگیری می شود.

وی ادامه داد: این پیگیری ها منجر به پروژه یک میلیاردی آب های مرزی شد که می تواند اثر بزرگی در منطقه داشته باشد.

شایقی افزود: همچنین مطالعات بخش معدن یکی از پروژه های اساسی استان بود که در طول سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل در خصوص بحث واگذاری پروژه ها نیز گفت: یکهزار و ۴۰۰ پروژه نیمه تمام در استان داریم که بر همین اساس دو درصد پروژه های نیمه تمام کشور سهم این استان است.

وی ادامه داد: با تمام تلاش در پی اتمام برخی از این پروژه ها با استفاده از منابع بخش خصوصی هستیم که در این راستا ۹ پروژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال عقد قرارداد و واگذاری به بخش خصوصی است.

وضعیت شاخص توسعه در استان های مرزی شمالغرب خوب نبوده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: وضعیت شاخص توسعه در استان های مرزی شمالغرب خوب نبوده که علت آن به خوبی مشخص است و همسایگی با کشورهای دیگر و تاثیر از آن ها می تواند مدنظر قرار گیرد.

ناصر حضرتی ادامه داد: میانگین درآمد مالیاتی در کل کشور ۳۰۰ هزار تومان است در حالی که در اذربایجان غربی ۱۰۰ هزار تومان بوده و قابل قیاس با میانگین درآمد مالیاتی سه میلیون تومان در تهران نیست.

وی افزود: در سند برنامه ششم توسعه شش محور برای استان آذربایجان غربی در نظر گرفته شده و جلسات مرتبط با آن به شکل منطم تشکیل می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان شد: توسعه صنعت، معدن و تجارت خارجی، توسعه صنعت گردشگری، استفاده حداکثری از قابلیت های بخش کشاورزی در این سند بیشتر مورد نظر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار