وی با اشاره به اینکه تا زمانی که هزینههای سربار تولید کاهش پیدا نکند رقابت با کالای خارجی بسیار سخت خواهد بود، اظهار کرد: متاسفانه حمایت خوبی از واحدهای تولیدی نمیشود به گونهای که قیمت تمام شده کالای داخلی گران تمام میشود.
رئیس کانون انجمن کارفرمایان صنایع و معادن خراسان رضوی ادامه داد: آنچه که رقابت بین تولیدات داخلی و خارجی را سخت میکند، نظام بانکی و امور مالیاتی حاکم بر کشور است و اگر شرایط برای تولیدکنندگان داخلی مساوی و مشابه بازارهای خارجی شود بدون تردید کالای ایرانی با اقبال بیشتری برای خرید مواجه میشود.
شرکاء خاطرنشان کرد: در حال حاضر برندهای صنعتی استان دستخوش یک سری موانع شدهاند و بستر مناسب برای فضای رقابتی وجود ندارد درنتیجه در حوزه برندینگ خیلی قوی ظاهر نشدهایم که این خود نقطه ضعفی بوده که با ثبات در سیاستگذاریها و تفکر تولید محور میتوان آن را حل کرد.
وی با اشاره به برداشت اشتباه برخی افراد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر قبول نداشتن برند، عنوان کرد: قطعاً منظور رهبر معظم انقلاب از این موضوع برندهای خارجی بوده چون در سخنرانیهای ایشان مکرر میبینیم که بر تولید ملی و هویت کالای داخلی تاکید دارند و به کالاهای ایرانی افتخار میکنند.
رئیس کانون انجمن کارفرمایان صنایع و معادن خراسان با تاکید بر اینکه برند حیثیت و هویت یک کشور است، افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همچنین اقتصادی مردمی محور بوده که در این زمینه نیازمند هستیم دولت بنگاهداری خود را کاهش دهد تا سرمایههای سرگردان به سمت تولید آمده و از این طریق شاهد توسعه اشتغالزایی باشیم.
منبع: انجمن مديران صنايع خراسان