نواختن زنگ سال تحصیلی جدید مدارس توسط دو وزیر در البرز

کد خبر: ۲۹۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 20 September 2016


مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که زنگ سال تحصیلی جدید در31 شهریور و 3 مهرماه توسط وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان نواخته می شود.

خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال جشن شکوفه ها و غنچه ها در روز چهارشنبه 31 شهریور ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش در کرج برگزار می شود.

وی اظهارکرد: آیین جشن متمرکز کشوری غنچه ها و شکوفه های مدارس از ساعت 7:30 صبح روز چهارشنبه در دبستان فاطمه الزهرا (س) واقع در مهرشهر کرج با حضور وزریرآموزش و پرورش و مسوولان استانی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در 31 شهریور ماه این جشن برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی برگزار می شود خاطرنشان شد:42 هزار کلاس اولی و 20 هزار نو آموز پیش دبستانی در سال تحصیلی 96-95 به جمع خانواده آموزش و پرورش در البرز اضافه می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به آغاز سال تحصیلی جدید برای سایر پایه های تحصیلی در مدارس کشور پرداخت و یادآور شد: به دلیل اینکه اول مهرماه پنجشنبه است ، آیین بازگشایی مدارس با حضور مدیران کشوری ، استانی ، خانواده معظم شهدا، خیرین مدرسه ساز ، دانش آموز و اولیاء روز شنبه در ایران اسلامی برگزار می شود.

ساکی گفت: آیین متمرکز استانی بازگشایی مدارس البرز نیز در آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئولان استانی انجام می شود.

وی از ماه مهر به عنوان سرآغاز فصل تربیت ، علم آموزی و معرفت در نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی نام برد و اظهار کرد: زنگ سال تحصیلی 96-95 در این استان همزمان با افتتاح آموزشگاه مهدیه واقع در رجایی شهر کرج نواخته می شود.

مدیر کل آموزش پرورش البرز ادامه داد: در سال تحصیلی جدید 89 هزار در دوره متوسطه اول و 43 هزار در دوره متوسطه دوم وارد کلاس های درس مدارس این استان می شوند.

وی در پایان به آغاز هفته دفاع مقدس و حماسه آفرینی ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دانش آموزان و معلمان البرزی همگام و هم صدا با سایر فعالان سنگر علم و دانش در ایران اسلامی بار دیگر با امام راحل و شهدای گرانقدر عهدی دوباره می بندند.

البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار