اهتمام برای تجهیز زیرساخت‌های احداث آرپا دره سی

کد خبر: ۳۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 03 May 2015

جمعی از مسئولان استانی و شهری با حضور در پارک بزرگ آرپا دره‌سی از ظرفیت ها و اقدامات انجام یافته در این منطقه بی نظیر بازدید کردند.

به گزارش  خبرنگار تابناک تبریز به نقل از سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، صبح امروز مهندس پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، دکتر صادق نجفی شهردار تبریز ، مهندس حسن زاده مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز و مهندس یعقوب هوشیار شهردار منطقه 5 از توسعه و مسیر پیشرفت اقدامات عمرانی در پارک آرپا دره سی بازدید کردند.

شهردار تبریز در بازدید از این پارک وسیع اظهار داشت: آرپا دره سی با موقعیت خوب و جایگاه جغرافیایی ویژه در آینده ای نزدیک می تواند به یکی از اصلی ترین تفرجگاه ها و پارک های جنگلی تبریز برای استفاده عموم شهروندان و گردشگران تبدیل شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه آرپا دره سی تصریح کرد: با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز فرا شهری ، باید با افزودن فضای این پارک ، جنگل کاری های انجام شده در آن ادامه یابد.

نجفی با تشکر از سازمان پارکها و فضای سبز تبریز جهت احیای اقدامات انجام یافته برای آرپا دره سی تصریح کرد: آرپا دره سی در آینده ای نه چندان دور به عنوان یکی از ریه های شهری تبریز تلقی خواهد شد.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به لزوم طراحی و اقدامات کارشناسی برای توسعه آرپا دره سی، گفت: رویکرد فعلی سازمان پارکها در توسعه و کاشت در این پارک باید همچنان ادامه یافته و توسط مشاوران و کارشناسان پیگیری شود.

همچنین در ادامه این بازدید مهندس پورمهدی، معاون استاندار آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: جنگل کاری های انجام شده در آرپا درهسی کم نظیر و بی سابقه است.

وی ادامه داد: ما نیز آماده همکاری جهت باز پس گرفتن اراضی اطراف این مجموعه از دست معارض و افزودن زمین های اطراف برای توسعه هر چه بیشتر این تفرجگاه هستیم.

پورمهدی خاطرنشان کرد: امیدواریم اقداماتی از این دست توسط شهرداری افزایش یافته و از این طریق در اطراف تبریز باند سبز ایجاد شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین از کمک برای رفع مشکلات زیرساختی در آرپا دره سی خبر داده و اظهارداشت: در راستای رفع مشکلاتی مثل کمبود آب در این منطقه اقدام خواهیم کرد.

در این بین مهندس حسن زاده، مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز نیز اظهار داشت: این پارک بزرگ در دو فاز ایجاد شده که یکی از این بخش ها 330 هکتار و دیگری در زمینی به مساحت 67 هکتار ساخته شده است.

وی همچنین با اشاره به تنوع گونه های کاشته شده در این مجموعه بزرگ فضای سبز گفت: تمامی کاشت های امسال با گونه هایی مثل کاج، سرو،سوزنی برگ، اقاقیا، سنجد انجام شده چرا که در مواجه با کم آبی مقاومت بیشتری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار