700 آموزشگاه در مازندران فعالیت دارند

معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: 700 آموزشگاه در مازندران فعالیت دارند.
کد خبر: ۳۲۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 02 November 2016
 فارس: امیر جمشیدی عصر امروز در حاشیه همایش مدیران و کارشناسان مراکز فنی و حرفه‌ای استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مازندران در حوزه عملکردی جزو استان‌های برتر کشور است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا به جایگاه نخست کشوری دست پیدا کنیم.
 
وی با بیان اینکه متولی آموزش‌های غیررسمی مراکز فنی و حرفه‌ای هستند، افزود: با توجه به اینکه آموزش‌ها باید به روز باشد بنابراین ما نیز با برگزاری چنین همایش‌هایی در صدد به روزسانی مربیان و کارشناسان هستیم.
 
معاون آموزشی و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اینکه 20 حوزه فعالیت آموزشی در سطح مازندران داریم، تصریح کرد: در این راستا تعداد 130 مربی رسمی داریم که به این رقم تعداد 119 مربی نیز اضافه شدند.
 
وی از فعالیت 700 آموزشگاه فعال در مازندران که با بخش‌های دولتی همکاری دارند خبر داد و گفت: مشکل عمده کارگاه‌های ما حضور نداشتن واحدهای صنعتی است و در حالی که ما باید مانند کشورهای صنعتی پیشرفته در این مسیر گام برداریم.
 
جمشیدی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی مازندران از نظر تجهیزاتی بین 50 تا 70 درصد به روزرسانی شدند ولی باز هم کم است، خاطرنشان کرد: در کشور ما برندهای داخلی معروفی وجود دارند که ضرورت دارد تا این شرکت‌‌ها در حوزه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ورود پیداکنند.
 
وی ابراز کرد: نظم در سیستم آموزشی موجب پیشرفت و توسعه جامعه می‌شود و حضور افراد در کارگاه‌های صنعتی باید بر اساس دانش مورد نیاز همان کارگاه باشد.
 
معاون آموزشی و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه مازندران در عرصه‌های مختلف علمی همواره حضوری پر رنگ دارد، اذعان کرد: گاهی جو را بر علیه مازندران مسموم می‌کنند.
 
وی تأکید کرد: با برخی بحران‌های مالی مواجه هستیم و در مازندران مدیریت منابع تعریف شد و چالش‌های و محدودیت‌ها در قالب سیاست‌های ساطمانی مطرح است.
 
جمشیدی افزود: اگر با سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای حرکت کنیم و به اسناد بالادستی توجه داشته باشیم کسی نمی‌تواند از ما عیب و ایرادی بگیرد.
 
وی گفت: توجه به بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف مراکز فنی و حرفه‌ای بسیار اثربخش است و سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای حمایت از بخش خصوصی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار