معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه

پژوهشگر باید نیاز جامعه را بشناسد/ بیان راهکار برای فعال‌سازی صنایع راکد در کرمانشاه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه پژوشگران باید متناسب با شناسایی و تامین نیاز علمی جامعه حرکت کنند، گفت: دانشگاه‌ها در بعد صنعت نیاز به ارائه راهکار برای فعال‌سازی صنایع راکد در استان دارند.
کد خبر: ۳۳۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 17 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،محمد جوشقانی امروز اظهار داشت: ستاد ملی هفته پژوهش در آخرین ابلاغیه، سازوکارها اساسی برای برگزاری هفته ملی پژوهش با رویکرد فناوری در استان‌ها و کشور را ارائه کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: در راستای اجرای بهتر هفته ملی پژوهش، کمیته‌های مختلفی تشکیل شده و دانشگاه رازی کرمانشاه عهده‌دار کمیته علمی و متولی انتخاب پژوهشگران برتر است.

این مسؤول ادامه داد: طی روزهای گذشته و مقارن با سفر جلال بختیاری دبیر ستاد ملی هفته پژوهش کشور به کرمانشاه، اعضاء کمیته علمی ستاد هفته ملی پژوهش تشکیل جلسه دادند.

جوشقانی با اشاره به اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان کمیته علمی مسؤولیت انتخاب پژوهشگران برتر را دارد، بیان کرد: از 13 الی 19 آذر ماه سال‌جاری هفته ملی پژوهش استانی و از 23 تا 29 آذر هفته ملی پژوهش کشوری آغاز می‌شود.

به گفته وی، در جلسه ویژه‌ای با دبیر ملی هفته پژوهش در کرمانشاه سازوکارهای استانی و اهداف اصلی در ارتباط با تقویت فناوری در دانشگاه‌ها ارائه و رهنمودهای خاص به همراه رویکرد و اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران برای اعتلا فناوری مراکز علمی بیان شده است.

این مسؤول با یادآوری اینکه دانشگاه‌ها در نسل‌های گذشته از فعالیت‌های آموزشی به فعالیت‌های پژوهشی روی آورده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه اکنون در ادامه ماموریت‌های اخیر پژوهش‌های علمی و فناوری کشوری، به دنبال ارتقای بعد اقتصاد دانش‌بنیان برای پاسخگوی به نیاز فناورهای جامعه موظف شده است.

جوشقانی با بیان این مثال که دانشگاه در بعد صنعت نیاز به ارائه راهکار برای فعال‌سازی صنایع راکدی دارد که در حال حاضر در استان بازدهی بالایی ندارند، افزود: باید فناوری بخش صنعت متناسب با فناوری جدید و بازدهی بالاتر رشد پیدا کند.

دبیر ستاد استانی هفته پژوهش کرمانشاه با بیان اینکه پژوهشگران باید متناسب با پذیرش سفارش‌های مورد نیاز جامعه حرکت کنند، تاکید کرد: باید از صادرات مواد خام کشور جلوگیری شود و اگر بتوانیم محصولات داخلی بیشتری تولید کنیم در واقع به ثروت و اقتصاد بالایی می‌رسیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار