مردم ایران ذهنیت مثبتی نسبت به 'کار' ندارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ذهنیت مثبتی نسبت به کار در کشور وجود ندارد، گفت: مادامی که این ذهنیت تغییر نکند فرهنگ کار هم اصلاح نمی‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 18 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، ابراهیم رحیمی زنگنه روز جمعه در کارگاه آموزشی 'فرهنگ کار و کارآفرینی' در بخش جنبی نمایشگاه کتاب کرمانشاه با بیان اینکه رفتار نشات گرفته از ذهنیات است، گفت: تا زمانی که ذهنیات تغییر نکند تغییری در رفتار و فرهنگ هم رخ نمی‌ دهد.
رحیمی زنگنه، با بیان اینکه ایران سالها تحت سلطه حکومت‌های مستبد قرار داشته است، گفت: این سلطه طولانی ‌مدت استبداد موجب شده تا با وجود گذشت بیش از سی و چند سال از انقلاب اسلامی هنوز مردم همان ذهنیت گذشته را داشته و به اموال دولتی صدمه بزنند و بی ‌خیال حفظ اموال عمومی باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون اصلاح این ذهنیت سالها و دهه‌ها فرصت می‌برد و این امر نیازمند فرهنگ سازی و برنامه های جدیتری است تا بتوان به این روند اصلاح ذهنیت مردم سرعت داد.
رحیمی زنگنه اظهار کرد: مصرف جمعیت ٨٠ میلیونی کشور ما در برخی موارد با جمعیت یک میلیاردی کشور چین برابری می‌کند و به طور قطع این امر ناشی از ذهنیت منفی مردم است که از حکومت‌های استبدادی گذشته به ارث برده‌اند و باید این ذهنیت بی تفاوتی نسبت به اموال عمومی و دولتی اصلاح شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی، بر لزوم اصلاح ذهنیت جامعه در همه زمینه ها در جهت رفع مشکلات تاکید کرد و افزود: استان کرمانشاه در حالی رتبه اول بیکاری را دارد که چیزی از منابع گرفته تا نیروی انسانی و زیرساخت‌ها کم ندارد.
وی افزود: متاسفانه در استان ما ذهنیت مطلوبی نسبت به فرهنگ کار وجود ندارد و به طور مثال زمانی که وام اشتغال داده می‌شود افراد به جای ایجاد شغل تنها پی سود هستند و وارد کارهای دلالی و خرید خودرو شده و به هیچ چیز جز سود خود فکر نمی‌کنند.
رحیمی زنگنه با اشاره به فرهنگ کار در ژاپن، گفت: این کشور از فرهنگ مترقی کار برخوردار است و ذهنیت مثبتی نسبت به کار و سخت کوشی و کارآفرینی در این کشور وجود دارد.
این مقام مسوول افزود: اگر ظرف مدت کوتاهی منابع کشور ما در اختیار مردم ژاپن قرار گیرد و آنها سرزمینی به وسعت کشور ما در اختیار می داشتند به طور قطع رشد کشور آنها نسبت به وضعیت فعلی که دارند چند برابر می‌شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار