مدیر جهاد کشاورزی آبیک مطرح کرد

فعالیت 11 واحد گلخانه‌ تولید گل‌های زینتی در آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک به فعالیت 11 واحد گلخانه‌ تولید گل‌های زینتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 52 هزار و 250 متر مربع از اراضی کشاورزی زیر گشت این گل‌ها رفته است.
کد خبر: ۳۶۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 14 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: شهرستان آبیک دارای 3 و 530 هکتار باغ شامل 3 هزار 369 هکتار بارور و 161 هکتار نهال است.

وی شهرستان آبیک را یکی از مراکز مهم تولید میوه در استان قزوین ذکر کرد و افزود: قابلیت اراضی، دشت و کوهپایه‌ای بودن و قرار داشتن آبیک در خطوط مختلف تراز ارتفاعی موجب ایجاد تنوع محصولات باغی و توسعه باغات در این شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: عمده محصولات باغی این شهرستان انگور، گیلاس، هلو، شلیل، گردو، بادام، پسته و غیره با تولید بیش از 37 هزار و 500 تن در سال است.

لطفی در خصوص فعالیت‌های شاخص جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در زمینه محصولات باغی توضیح داد: از جمله فعالیت‌ها می‌توان به توسعه و احداث گلخانه‌های سبزی و صیفی، مصرف بهینه منابع آب و خاک، توسعه و احداث باغات جدید شامل باغ‌های جدید میوه توسعه باغات با پایه‌های رویش جدید با کشت بافتی‌مانند و انواع مالینگ و غیره در زمینه توسعه باغات جدید پسته اشاره کرد.

وی افزود: مشارکت در اصلاح و جوان‌سازی باغ‌ها در راستای طرح افزایش تولید محصولات باغی استان قزوین با هدف اصلاح و نوسازی باغ‌های درجه 2، ترویج تولید محصولات ارگانیگ باغی و گلخانه‌ای و راهنمایی باغداران و گلخانه‌‌داران به سازمان استاندارد برای أخذ مجوز سالم و ارگانیک از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در واحد باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان آبیک است.

این مسؤول به ساماندهی تولیدکنندگان نهال و راهنمایی آن‌ها برای أخذ مجوز نهال سالم و دریافت لیبل شناسه‌دار اشاره و تصریح کرد: توسعه واحدهای تولید قارچ و بهبود روش‌های تولید در 12 واحد فعال قارچ دکمه‌ای با تولید سالیانه 5 هزار و 327 تن در سال و 6 واحد فعال تولید  کمپوست قارچ با تولید سالیانه 207 هزار تن در سال از دیگر اقدامات حوزه باغبانی جهاد کشاورزی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک افزود: توسعه سطح زیرکشت و اصلاح روش‌های تولید در 18 واحد فعال گلخانه سبزی و صیفی با مساحت یک میلیون و 522 هزار و 700 مترمربع و سطح زیر کشت 103 هزار متر مربع شامل انواع محصولات گوجه، خیار، فلفل، توت‌فرنگی، آلوئورا، کاهو و غیره در این شهرستان موجب شده نقش بسزایی در استان قزوین ایفا کند.

لطفی توضیح داد: بر نهالستان‌های فعال شهرستان آبیک شامل 14 واحد با تولید نهال‌های مثمر و غیرمثمر و چهار واحد گلخانه‌های تولید نشاء چهار واحد با تولید انواع نشاء صیفی‌جات همانند گوجه، هندوانه، فلفل، بادمجان، طالبی و خربزه و غیره که در این شهرستان فعال است، نظارت لازم صورت می‌گیرد.

وی به نظارت بر 11 واحد گلخانه‌ تولید گل‌های زینتی(شاخه بریده و گلدانی) اشاره کرد و افزود: این واحدها در زمینی به مساحت 240 هزار و 345 مترمربع و 52 هزار و 250 مترمربع سطح زیر کشت در شهرستان آبیک فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار