معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

پمپاژ چمژاب-ارمو نیمه دوم 96 به بهره برداری می رسد

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد گفت: با اجرای این طرح ملی تحول بزرگی در زمینه تولید، استفاده بهینه از منابع آب و رونق اقتصادی در بخش کشاورزی شهرستان دره شهر ایجاد می شود.
کد خبر: ۳۷۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 12 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ "علیمراد اکبری"، معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از پروژهای کشاورزی دره شهر گفت:  با توجه به تامین اعتبارو تلاش نیروهای بومی پروژه پمپاژ چمژاب - ارمو تا نیمه دوم سال 96 به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح ملی تحول بزرگی در زمینه تولید، استفاده بهینه از منابع آب و رونق اقتصادی در بخش کشاورزی شهرستان ایجاد می شود.

اکبری افزود: همچنین کار مطالعاتی پمپاژ دشت خالصه دره شهر نیز انجام شده و بزودی با همکاری شرکت زمین و توسعه اراضی بانک کشاورزی ساخت آن نیز اغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در زمینه تامین اعتبار برای توسعه روشهای مدرن آبیاری پاسخگوی تمام ظرفیت استان خواهیم بود.

اکبری یادآورشد: در این راستا نیز سالجاری 150 میلیار ریال به این امر اختصاص یافته و 200 میلیارد دیگر نیز بزودی به این بخش تزریق می شود.

وی افزود: همچنین در سال 95 از طریق اسناد خزانه، تبصره 36 و کمکهای فنی و اعتباری دولت مبلغ 24 هزار میلیاد ریال برای توسعه منابع ابی کشور در سطح 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر کشاورزی خاطر نشان کرد: برای سال 96 نیز تخصیص 40 هزار میلیار ریالی برای توسعه روشهای نوین ابیاری در کشور خواهیم داشت./م

سیمره خبر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار