مريم آچاك:

سالن‌شمشيربازي‌اصفهان‌نيمه‌كاره‌رهاشده‌است

تابناک: نايب رييس هيئت شمشيربازي استان اصفهان، گفت: متاسفانه به دليل كمبود بودجه 8 سال است كه سالن شمشير بازي اصفهان كه به نوعي مي‌تواند خانه شمشير بازي اين شهر باشد نميه كاره رها شده است.
کد خبر: ۳۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 23 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مريم آچاك اظهاركرد: همان طور كه مي‌دانيد اوضاع ورزش از نظر بودجه در كل خوب نيست و شمشير بازي نيز از اين موضوع مستثني نيست. هيئت شمشير بازي استان اصفهان به دليل كمبود بودجه مشكلات زيادي را پشت سر گذاشت به طوري كه براي اعزام شمشيربازان به مسابقات با مشكلات زيادي روبرو بوديم، اما با تلاش دبير هيئت اين مشكلات تا حد زيادي رفع و تمام اعزام‌ها سر موعد انجام شد.

وي افزود: هيئت شمشير بازي استان اصفهان در چهار رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فعاليت مي‌كند، اما بيشتر سرمايه گذاري هيئت روي رده سني نوجوانان است، چرا كه معمولا جوانان و بزرگسالان به دلايل مختلف از جمله تحصيل و ازدواج از اين رشته خداحافظي مي‌كنند و به همين دليل زحمات ما از بين مي‌رود.

نايب رييس هيئت شمشيربازي استان اصفهان، تصريح‌كرد: در كل بايد براي هزينه‌هاي موجود اسپانسر جذب كنيم. به نوعي خود كفايي در ورزش لازم است تا بتوانيم امور جاري ورزش را بدون مشكل انجام دهيم.

آچاك افزود: هم اكنون تمرينات بانوان و آقايان روزهاي زوج در ورزشگاه تختي برگزار مي‌شود. متاسفانه بيش از 8 سال است كه سالن خانه شمشير بازي اصفهان به دليل كمبود بودجه نيمه كاره رها شده است. تنها سفت كاري اين مجموعه انجام شده و براي تكميل آن بودجه زيادي لازم است.

وي تصريح‌كرد: در بخش آقايان شروين و شايان طلوعي دو ورزشكار ملي پوش اصفهاني هستند. در بخش بانوان نيز پيش رفت‌هاي خوبي داشته‌ايم، اما بايد امكانات هم داشته باشيم. هم اكنون بيشتر تجهيزات شمشيربازي از چين وارد مي شود كه كيفيت خوبي ندارد. تجهيزات شمشير بازي آلماني از كيفيت بالايي برخوردار است كه به دليل گران بودن آن نمي‌توانيم اين تجهيزات را خريداري كنيم.

نايب رييس هيئت شمشيربازي استان اصفهان، اظهاركرد: اميدوارم با تفاهم نامه‌اي كه با آموزش و پرورش امضا كرده‌ايم ‌بتوانيم در شناسايي استعدادها موفق عمل كنيم. در مرحله اول 300 نفر را اتخاب مي‌كنيم كه از اين تعداد 20 تا 30 نفر انتخاب نهايي خواهند شد. البته بر اساس اصول خاصي اين انتخاب‌ها انجام مي‌شود. براي مثال يك نوجوان 10 ساله بايد از فيزيك بدني مناسب و داراي پاهاي بلند باشد تا بتواند در شمشير بازي موفق عمل كند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار