جبارزاده در همایش تجاری ایران و آلمان مطرح کرد؛

نیازمند تکنولوژی آلمانی هستیم

اسماعیل جبارزاده با حضور در همایش تجاری ایران و آلمان در ایالت زاکسن به سخنرانی پرداخت او طی سخنانی در مورد همکاری های اتی بازرگانی بین ایران و آلمان گفت : اتاق بازرگانی تبریز باید از صادرات استان آذربایجان شرقی به آلمان و بالعکس و واردات دانش فنی آلمان به آذربایجان شرقی حمایت کند.
کد خبر: ۳۸۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 28 February 2017
نیازمند تکنولوژی آلمانی هستیم
به گزارش تابناک تبریز، اسماعیل جبارزاده با حضور در همایش تجاری ایران و آلمان در ایالت زاکسن به سخنرانی پرداخت او طی سخنانی در مورد همکاری های اتی بازرگانی بین ایران و آلمان گفت : اتاق بازرگانی تبریز  باید از صادرات استان آذربایجان شرقی  به آلمان و  بالعکس و واردات دانش فنی آلمان به آذربایجان شرقی حمایت کند.

وی گفت :  مسولان استان آذربایجان شرقی و ایالت زاکسن آلمان از این فرصت پیش آمده حداکثر استفاده را خواهند کرد.
جبارزاده به همکارهای گذشته  مردم  آذربایجان شرقی با آلمانی ها اشاره کرد و گفت: تجربیات و دانش های جدید ایالت زاکسن در بخش های مختلف از جمله صنعت خودروسازی،حمل و نقل شهری،خدمات شهری،داروسازی و کشاورزی قابل استفاده خواهد بود.
سرپرست هیت اقتصادی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه روابط اقتصادی ایران و آلمان نسبت به چند سال اخیر روند رو به رشد داشت تصریح کرد: ایران و آلمان دو کشور توانمند و مستقل هستند و باید جز منافع ملی به چیزی دیگر فکر نکنند.
وی  با بیان  اینکه روابط اقتصادی ایران و آلمان از قدیمی ترین روابط اقتصادی در جهان است خاطرنشان کرد : نوع ارتباط و نگرش ایران  و آمریکا به همدیگر نباید بر ارتباطات قدیمی و تنگاتنگ دو کشور ایران و آلمان اثر بگذارد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود :  در اقتصاد امریکایی ایران فقط باید مواد خام از جمله نفت و گاز را بفروشد و حق ورود به حوزه دانش های جدید و پیشرفت را ندارد اما  بخش های تجاری و بانک‌های کشور آلمان و ایران  باید در روابط کاملا" آزاد و مستقل عمل کنند.
جبارزاده  گفت:مسولان کشور مان میزان تراز تجاری ایران و آلمان را برای آینده نزدیک  ۱۵ میلیارد دلار برنامه ریزی کرده اند که هم باید این رقم افزایش یابد و هم آذربایجان شرقی بخش چشم‌گیری از این ارتباطات را شامل شود.
وزیر کشاورزی و محیط زیست ایالت زاکسن آلمان هم در این همایش به استقبال گرم و صمیمی آذربایجانی ها در سفر چند ماه پیش به تبریز اشاره کرد و گفت: اکنون این همایش و سفر شما به ایالت ما،نتیجه برخورد خوب تبریزیها در آن سفر و شناخت توانمند های بسیار آن استان است.
توماس اشمیت با اشاره به توانمندی‌های ایالت زاکسن در حوزه‌های مختلف از جمله خودروسازی، محیط زیست،کشاورزی،صنایع و معادن و دانشگاه ها گفت:با وجود ۵ کارخانه ماشین سازی،شرکت های بین المللی بزرگ،شرکت های کوچک و متوسط داخلی و تجربه های در زمینه محیط زیست و خدمات شهری ،  این ایالت قلب تپنده آلمان است.
 
وی با اعلام اینکه مبادلات تجاری دو کشور امسال  ۲۵درصد رشد داشته است گفت: مهمترین کالاهای صادراتی آلمان به ایران بیشتر در حوزه ماشین آلات، کامیون ها و قطعات آنها،تولیدات آهنی، فولادی و شیمیائی است و بیشترین صادرات کشور ایران  به آلمان مواد غذائی،فرش و نفت بوده است. 
در این  همایش سند همکاری  بین اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی ایالت زاکسن  امضا شد.
هیات تجاری و اقتصادی استان آذربایجان شرقی متشکل از 33 نفر از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی به ریاست استاندار به کشور لهستان  و آلمان سفر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار