این "گره کور" را مگر خدا باز کند!

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با اشاره به چهارساله شدن رکود بازار مسکن، گفت: بازار مسکن به گره کوری تبدیل شده که مگر خدا آن را باز کند.
کد خبر: ۳۸۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 05 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محسن ملکی ، با بیان اینکه تقاضای فروش خانه بسیار زیاد است، گفت: این در حالی است که از آن طرف تقاضایی برای خرید مسکن عملا وجود ندارد و تنها افرادی که پولی دستشان رسیده می‌خواهند خانه خود را 100 متر بزرگتر کنند و یا افرادی که در خرج زندگی مانده‌اند و می خواهند خانه بزرگ خود را بفروشند و خانه کوچکتر بخرند خریدار این روزهای بازار مسکن هستند. 

ملکی با بیان اینکه رکود مسکن برای چهارمین سال متوالی است که ادامه دارد گفت: تنها رکود بازار مسکن نیست و در کنار آن رکود کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی، بازار کار کارگردان و مهندسان ساختمان را نیز شاهد هستیم. 

وی افزود: تمامی کارخانه‌های تولید گچ، آهن، آهک، سیمان، میله گرد، شیرآلات، پنجره، کابل برق و سایر مصالح ساختمانی هم اکنون با رکود بازار مسکن دچار رکود شده‌اند و بسیاری عوامل اجرایی ساخت مسکن از جمله قشر عظیم کارگران ساختمانی نیز عملا بیکار شده‌اند. 

رییس اتحادیه مشاورین املاک با اشاره به رونق بازار مسکن مهر در سالهای گذشته، گفت: همان سالها بسیاری افراد با فکر اینکه مسکن مهر دائمی است و ساخت مسکن در کشور ادامه می‌یابد شروع به ایجاد کارخانه‌های مصالح ساختمانی کردند. 

وی افزود: اما با تغییر دولت و توقف پروژه‌های مسکن مهر، تمام کارخانه‌های مصالح ساختمانی با رکود مواجه شدند و بسیاری از آنها همین حالا پولی برای پرداخت اقساط وام‌های خود ندارند. 

ملکی تصریح کرد: بنگاه‌های معاملات ملکی نیز همپای همه کارخانه‌ها و کارگران ساختمانی دچار رکود شده‌اند. 

رییس اتحادیه مشاورین املاک افزود: این رکود عمیق در حالی است که افزایش قیمت عجیب مصالح ساختمانی و دستمزد کارگران و استادکاران ساختمانی را نیز شاهد هستیم. 

وی افزود: در حال حاضر قیمت دستمزد سنگ کار ساختمان از 10 تا 20 هزار تومان چند سال پیش به 120 هزار تومان نیز رسیده و برای نمای فلزی ساختمان این میزان تا متری 200 هزار تومان هم رسیده است. 

وی تصریح کرد: متاسفانه از ابتدا برنامه‌ریزی و نظارت دقیقی برای ساماندهی بازار مسکن صورت نگرفت و عملا هم در حال حاضر بازار مسکن به حال خود رها شده است. 

ملکی در خصوص راهکار خروج بازار مسکن از رکود گفت: این امر قطعا نیازمند کار کارشناسی علمی و دقیق است. 

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه در خصوص افزایش میزان وام مسکن جهت خروج بازار مسکن از رکود، گفت: در این زمینه باید چند نکته را مدنظر داشت که اولا این وام کمتر به افراد عادی و عمدتا به نورچشمی‌ها داده می‌شود. 

وی افزود: در ثانی با وام 100 میلیونی مگر می‌شود خانه خرید، چند متر خانه مگر می‌شود با این وام خریداری کرد و از طرف دیگر چه کسی قادر به بازپرداخت این وام سنگین هست آن هم با سود بالا و قطعا یک زوج جوان و خانوارهای طبقه متوسط جامعه توان بازپرداخت این وام سنگین و اقساط آن را ندارند. 

ملکی رکود بازار مسکن را به سیلی تشبیه کرد که راه افتاده و کسی قادر نیست جلویش را بگیرد و اظهار کرد: من به شخصه معتقدم سرنخ این کار از دست همه در رفته و مگر خدا گره کور این مشکل را باز کند. 

وی به شمار خانه‌های خالی شهر نیز اشاره کرد و افزود: اگر اوایل شب در شهر بگردید متوجه خواهید شد عمده چراغ‌های واحدهای مسکونی شهر خاموش است و کسی در آنها ساکن نیست. 

ملکی با بیان اینکه بیشتر خانه‌های شهر خالی هستند، گفت: این در حالی است که از آن طرف متقاضیان خرید مسکن هم پولی برای خرید این واحدها ندارند و همه چیز در هم گرده خورده که مگر خدا آن را باز کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار