قیمت مرغ در کشور افزایش یافت اما در فارس نه

مدیر تنظیم بازار کشاورزی فارس گفت: با وجود افزایش قیمت گوشت مرغ در کشور، قیمت این کالا در استان فارس افزایشی نداشته است.
کد خبر: ۳۸۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ 05 March 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: هدایت‌الله رحیمی مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه قیمت هرکیلو گوشت مرغ در کشور به 8 هزار تومان رسیده است، گفت: قیمت این کالا در حال حاضر در استان فارس متعادل‌تر از بقیه نقاط کشور و میانگین هر کیلو گوشت مرغ در این استان هفت هزار و 100 تومان است.

رحیمی با بیان اینکه براساس ارزیابی انجام شده از 11 بهمن‌ماه تا 11 اسفندماه قیمت هر کیلو گوشت مرغ در استان فارس افزایش نداشته است، افزود: 11 بهمن‌ماه میانگین قیمت مرغ در استان فارس هفت هزار و 300 تومان بوده اما در 11 اسفندماه با 2.7 دهم کاهش به هفت هزار و 100 تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه هر کیلو مرغ در مکان‌هایی مانند دروازه کازرون شش هزار و 300 تومان و در مناطقی مانند شهرک گلستان و برخی نقاط معالی‌آباد هفت هزار و 600 تومان عرضه می‌شود، بیان کرد: در شهرستان‌های فارس نیز به دلیل هزینه حمل و نقل قیمت هر کیلو مرغ بین هفت هزار و 100 تا هفت هزار و 200  تومان است.

رحیمی ادامه داد: در زمان‌هایی مانند فرودین و اردیبهشت تقاضای بازار برای این کالا زیاد است به همین جوجه‌ریزی بیشتری انجام می‌شود؛ اما بعد از این دو ماه تقاضا کمتر می‌شود و جوجه‌ریزی هم به همین نسبت کاهش می‌یابد.

مدیر تنظیم بازار هاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه مردم هیچ نگرانی برای تامین مرغ در استان فارس نداشته باشند، تصریح کرد: اگر احساس شود قیمت مرغ در استان فارس در حال افزایش است، برای متعادل شدن بازار، توزیع مرغ بلافاصله آغاز می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار