بهار يزد، زمستاني مي‌شود

کد خبر: ۴۰۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 04 April 2017
 به گزارش تابناک یزد،رييس گروه پيش‌بيني اداره كل هواشناسي استان يزد از كاهش قابل ملاحظه‌ي دما طي روزهاي آتي و احتمال بارش‌هاي پراكنده كه در ارتفاعات به صورت برف است، خبر داد.  

«سيد عباس ميرحسيني»  با اشاره به موج ناپايدار جوي كه آسمان استان را از اواخر روز جمعه يازدهم فروردين ماه تحت تاثير قرار داده است، گفت: اين سامانه كه تا پيش از ظهر روز پنجشنبه هفدهم فروردين ماه در استان باقي خواهد ماند عمدتاً با پديده كاهش قابل ملاحظه دما، ورزش باد شديد و بارش‌هاي پراكنده در برخي نقاط استان همراه خواهد بود.

وي در اين خصوص تصريح كرد: كاهش قابل ملاحظه دما فردا و پس‌فردا(سه شنبه و چهارشنبه 14 و 15 فرودين‌ماه) در استان روي خواهد داد به طوري كه با توجه به كاهش دما در مناطق سردسير  كوهستاني در اين روزها، احتمال سرمازدگي درختان و محصلات كشاورزي وجود دارد.

ميرحسيني حداكثر دماي هواي امروز شهر يزد را 24 و كمينه آن را 8 درجه سانتيگراد اعلام و پيش‌بيني كرد: دماي هواي مركز استان طي روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه در گرمترين ساعت به ترتيب 17 و 14 و در سردترين زمان به ترتيب تا پنج و سه درجه سانتيگراد بالاي صفر كاهش يابد.

وي براي امروز و فردا نيز بارش‌هاي پراكنده‌ را در استان پيش‌بيني كرد و ياداور شد: البته با توجه به كاهش قابل ملاحظه دما احتمال بارش برف در ارتقفاعات و مناطق كوهستاني دور از ذهن نخواهد بود.

اين كارشناس هواشناسي استان با اشاره به وزش باد شديد به ويژه در بعد از ظهرها، گفت: براي امروز وقوع طوفان و گرد و خاك در شهرستان‌هاي خاتم و ابركوه را پيش‌بيني مي‌كنيم.

ميرحسيني در پايان هم با بيان اين كه از روز پنجشنبه شاهد افزايش دماي استان خواهيم بود، به بارش‌هاي پراكنده روزهاي گذشته استان اشاره و بيان كرد: بيشترين بارش‌هاي 24 ساعت گذشته از شهرستان خاتم(كرخنگان با 5.7، چاهك با 4.6 و چنار ناز با 4.5 ميلي‌متر)، شهرستان بهاباد(ببروئيه 5، هوميجان 3.6 و آسويج با 3.5 ميلي‌متر)، شهرستان تفت( سانيج با 2، گاريز با 1.5 و ده‌بالاو  طزرجان با يك ميلي‌متر)، شهرستان ميبد(اشنيز بالا با 2 ميلي‌متر) و شهرستان مهريز(سرو ارنان با 1.7 و علي آباد چهل گزي با 1.6 ميلي‌متر) گزارش شده است.   

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار