شهردار تبریز عنوان کرد

توسعه ۳۰۰ هکتاری فضای سبز عون‌ابن‌علی شهر تبریز

شهردار تبریز با اشاره به برنامه‌های مدون خدماتی و عمرانی در عون‌ابن‌علی گفت: در ۳ سال گذشته، با اجرای برنامه‌های گسترده تملک و درختکاری، حدود ۳۰۰ هکتار به فضای سبز عون‌بن‌علی افزوده شده است.
کد خبر: ۴۳۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 27 May 2017
به گزارش تابناک تبریز، صادق نجفی در حاشیه رهاسازی 7 هزار قطعه انوع ماهی به دریاچه داغ‌گولی در عون‌ابن‌علی با بیان اینکه چشم‌انداز طبیعت، نشاط و پویایی این مجموعه، هفته‌به‌هفته در حال تغییر و تحول است اظهار داشت: دریاچه داغ‌گلی اقدام ماندگاری است که تاثیرات زیست‌محیطی و تفریحی عینالی و سیمای کلی این مجموعه را رونق خواهد بخشید.

شهردار تبریز اضافه کرد: طبق قولی که مدیریت پرتلاش عون‌ابن‌علی داده، تا مرداد سال جاری شاهد تکمیل سنگفرش در پیاده‌راه 6 کیلومتری دسترسی به ارتفاعات عینالی خواهیم بود. این بستر ارزشمند در تشویق عموم شهروندان و بهره‌برداری گروه‌های ورزشی در این مسیر قطعاً تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های انبوه‌کاری در شمال شهر گفت: در سه سال گذشته، با اجرای برنامه‌های گسترده تملک و درختکاری، حدود 300 هکتار به فضای سبز عون‌ابن‌علی افزوده شده که از این میزان 100 هکتار مربوط به سال‌های 93 و 94 و 200 هکتار نیز مربوط به امسال بوده‌است.

شهردار تبریز با بیان این‌که توسعه کمی و کیفی عون‌بن‌علی با تعامل سازنده با بخش‌های مختلف اجرایی صورت می‌گیرد، گفت: مجموعه‌ای چندبعدی با تنوع خدمات و ظرفیت‌های ارزنده، با همکاری بخش‌های مختلف خدمات‌رسان، به نقطه اوج خود خواهد رسید.

وی یادآور شد: رهاسازی انبوه ماهی در دریاچه و همچنین توسعه زیست‌بوم با رهاسازی انواع حیوانات سازگار با اقلیم شهر در مجاورت عون‌بن‌علی، نشان‌دهنده موفقیت مدیریت عون‌ابن‌علی در جلب همکاری‌ سایر دستگاه‌های اجرایی است.

نجفی اظهار داشت: ایجاد المان‌ها و آبنماهای زیبا و لوزام ورزش همگانی و اقدامات رفاهی و خدماتی مجموعه‌عون‌ابن‌علی، این تفرجگاه زیبا را به یکی از کانونهای اصلی گردشگری در شهر تبریز تبدیل کرده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار