استاندار:

انتقال آب خزر به سمنان مهم ترین دغدغه مسوولان استانی است

استاندار سمنان گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان برای تامین آب واحدهای صنعتی و تولیدی مهم ترین دغدغه مسوولان این استان در سال جاری است.
کد خبر: ۴۴۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 24 June 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : حجم سرمایه گذاری های اقتصاد در دولت یازدهم در سمنان بسیار قابل توجه است و برای عملیاتی شدن این برنامه های تامین زیرساخت ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی اظهارداشت : در 2 سال گذشته بیش از 6 هزار و 500 میلیارد تومان تفاهم نامه اقتصادی با بخش خصوصی در سمنان منعقد شد که برای عملیاتی کردن آن تامین آب واحدهای صنعتی ضروریست.

وی خاطرنشان کرد : تامین و تولید آب باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی قرار گیرد و مسوولان استانی ، با جدیت تمام به دنبال انتقال آب خزر به سمنان بودند.

استاندار سمنان با بیان این که منابع زیر زمینی آب استان 143 میلیون متر مکعب کمبود دارد، یادآور شد : مهم ترین دلیل این امر حفاری بی رویه چاه به دلیل خشکسالی اخیر است.
خباز تصریح کرد : حفر بی رویه چاه و برداشت فراوان از آن ها باعث شده تا تراز برداشت و واریز در منابع آبی زیر زمینی استان به شدت به هم بخورد و امروز شاهد دشت های بی آب باشیم.

خباز در رابطه با سیاست های مسوولان استانی در زمینه مقابله با برداشت بی رویه و سوء استفاده از منابع آبی، افزود : اعمال مدیریت و نظارت دقیق، صحیح و همه جانبه بر منابع آب و جلوگیری از قانون شکنی برخی افراد ناآگاه و سودجو برای اجرای سیاست ها و اهداف راهبردی نظام و احقاق حقوق عموم مردم نیازمند هم افزایی همکاری و هماهنگی مسئولان قضایی با ماموران و کارکنان مربوط در صنعت آب کشور و استان است.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف و صرفه جویی آب در بخش های مختلف به خصوص بخش کشاورزی، خواستار پیگیری مسئولان جهاد کشاورزی برای تجهیز باغات و مزارع به سامانه آبیاری نوین شد.

میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.

استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار