۱۰ دیدگاه اشتباه رایج در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در این مقاله پرویز شمس کارشناس دیجیتال مارکتینگ، ۱۰ اشتباه رایج کسب و کارهای ایرانی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و دیدگاه های اصلاحی آنرا با شما در میان می گذارد.
کد خبر: ۴۸۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 23 August 2017
به گزارش تابناک رضوی ،به نقل از دنیای تبلیغات – در این مقاله پرویز شمس کارشناس دیجیتال مارکتینگ، ۱۰ اشتباه رایج کسب و کارهای ایرانی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و دیدگاه های اصلاحی آنرا با شما در میان می گذارد.

۱-  دیدگاه اشتباه : هدف اصلی از حضور در شبکه‌های اجتماعی جذب تعداد بالای فالوئر است.
دیدگاه صحیح : جذب فالوئر هدف نیست، بلکه صرفا ابزاری برای رسیدن به هدف بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، یعنی فروش یا برندینگ است.
 
۲- دیدگاه اشتباه : حضور در همه شبکه‌های اجتماعی مفید است و باعث آگاهی مخاطبان از برند ما خواهد شد.
دیدگاه صحیح : آشنایی با برند ما تنها در صورتی مفید خواهد بود که همراه با جایگاه سازی برند اتفاق بیفتد، در غیر این صورت باعث اتلاف وقت و سرمایه شما خواهد شد و برند شما رو راهی گورستان برندها می کند ، برندی مرده با سنگ قبری بزرگ که همه آنرا می‌شناسند.
 
۳- دیدگاه اشتباه : بمحض حضور در شبکه‌های اجتماعی می بایست به مخاطبان اطلاع رسانی گردد و از آنان دعوت بعمل آید.
دیدگاه صحیح : قبل از اعلام رسمی حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌بایست حجم مناسبی از محتوای اولیه با کیفیت منتشر کرده باشید.
 
۴- دیدگاه اشتباه : انتشار محتوای ناقص کاربران را به مشاهده سایت ترغیب و در نتیجه بهبود رتبه سایت خواهد شد.
دیدگاه صحیح : هدف نهایی شما جذب مشتری است نه بهبود رتبه سایت، محتوای ناقص مخاطب را عصبی می کند.
 
۵- دیدگاه اشتباه : ارسال مطالب در هر ساعتی از شبانه روز فرقی نمی کند و برای رشد بیشتر می بایست محتوای بیشتری منتشر کرد.
دیدگاه صحیح : در ساعتهای خاصی از شبانه روز بیشترین دسترسی مخاطبان را خواهید داشت و به زمانبندی صحیح می توانیم با انتشار مطالب کمتر به رشد بیشتری دست بیابیم.
 
۶-دیدگاه اشتباه : درج لوگو، لوگوتایپ، طرح یا هر علامت دیگری روی پست ها، اعتبار محتوای منتشر شده ما را نشان می دهد.
دیدگاه صحیح : معرفی و تبلیغ برند می بایست با ظرافت و غیر مستقیم انجام گردد در غیر اینصورت مخاطب منزجر خواهد شد.
 
۷- دیدگاه اشتباه : تعدا فالوئر ، لایک و کامنت معیارهای موفقیت عملکرد در شبکه های اجتماعی هستند.
دیدگاه صحیح : تکنیک ها و ابزارهای آنالیز عملکرد فراتر از موارد ذکر شده است بطور مثال کدام پست باعث افزایش فروش شده و یا مواردی از این دست.
 
۸- دیدگاه اشتباه : جهت صرفه جویی در وقت می توانید یک محتوا را در تمام شبکه های اجتماعی متفاوت منتشر کنید.
دیدگاه صحیح : انتشار یک محتوای ثابت بدون سفارشی سازی یا باز طراحی کاری شما را در نگاه مخاطبان غیرحرفه ای نشان می دهد.
 
۹- دیدگاه اشتباه : با تکرار و یادآوری، فالوئرهای خود را ترغیب کنید شما را در شبکه های اجتماعی دیگر هم دنبال کنند.
دیدگاه صحیح : ترغیب فالوئر ها به دنبال کردن تان در شبکه های اجتماعی دیگر نباید به کرات صورت پذیرد و مخاطبان خود را تحت فشار قرار هدید.
 
۱۰-دیدگاه اشتباه : با انتشار مطالب مفید و جالب می‌توانیم در عرصه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی موفق حاضر شوید.
دیدگاه صحیح : بدون برنامه‌ریزی محتوایی و رعایت اصول حرفه‌ای و بروز رسانی منظم هیچ توفیقی در عرصه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی حاصل نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار