مالیات بر ارزش افزوده برای تعاونی‌ها آزاردهنده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: مالیات بر ارزش افزوده برای تعاونی‌ها آزاردهنده است.
کد خبر: ۴۹۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 12 September 2017
 ایسنا، «کامران اصغری» در دوازدهمین همایش تعاونی‌های برتر مازندران با بیان این‌که توانمندی‌ها و مشکلاتی در حوزه تعاون استان وجود دارد، اظهار کرد: ظرفیت‌های مناسبی در همه دستگاه‌ها وجود دارد اما مشکلات موجود موجب شده به‌عنوان ناظر بر تعاونی‌ها و  برای ترویج آن، نیازمند ساز و کارهایی باشیم که کم‌رنگ شده است.
 
وی تصریح کرد: در کنار تعاون‌گران، بخش خصوصی و دولتی نیز حضور دارند و همه دارای مشکلاتی بوده و تعاونی‌ها چون از اندک سرمایه‌های خود مایه گذاشتند نیازمند کمک بیشتری هستند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان این‌که امسال ۷ تعاونی حوزه برتر با صادرات ملی، ۲۲ تعاونی برتر استانی و 7000 تعاونی فعال در این استان شناسایی شده است، گفت: در راستای حمایت از تعاونی‌ها، معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای می‌تواند موثر باشد.
 
اصغری افزود: تعاونی‌های استان مازندران ۸ میلیون دلار صادرات داشت و در این راستا تعاونی‌ها و بخش‌های دولتی باید حمایت شود تا بخش غیرفعال در استان وجود نداشته باشد. با وجود مشکلات فعالیت‌های مناسبی در تعاونی‌های مازندران مشاهده می‌شود و در دولت تدبیر و امید 1000 تعاونی  و ۶۰۰ تعاونی زنان ثبت شد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: بحث مالیات بر ارزش افزوده در بخش تولید و مصرف بسیار آزاردهنده است و برخی بدون مجوز در حال فعالیت هستند و این موجب ضرر تعاونی‌ها شد. اگر قرار به ایجاد مصوبه‌ای است، باید به همکاری و پیشنهاد و ارایه راهکارهایی از سوی اداره‌کل تعاون صورت بگیرد.
 
وی یادآور شد: امسال معافیت یا بخشودگی به‌عنوان مشوق برای همه کسانی‌ که در حوزه کارآفرینی و تعاونی‌ها فعالیت می‌کنند صورت می‌پذیرد تا ارتقای سطح کیفی اقتصاد مقاومتی محقق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار