مدیرکل هواشناسی استان قم:

هوای قم خنک‌تر می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به وضعیت جوی استان گفت: با فعالیت سامانه‌های بارشی در نوار شمالی کشور هوای استان در چند روز آینده خنک‌تر می‌شود.
کد خبر: ۴۹۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 13 September 2017
به گزارش تابناک قم، یحیی زارع شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: کنترل وضعیت آب و هوایی و آمادگی در برابر بروز حوادث احتمالی در این اداره کل به‌صورت مستمر انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت جوی استان افزود: با فعالیت سامانه‌های بارشی در نوار شمالی کشور هوای استان در چند روز آینده خنک‌تر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان قم با تأکید بر نزول اندک بارش‌های آسمانی در قم گفت: در طول هفته‌های جاری تنها در نوار شمالی کشور شاهد بارندگی بودیم و قم از این بارش‌ها سهمی نداشته که پیش‌بینی می‌شود تا انتهای تابستان نیز وضعیت تغییر محسوسی نداشته باشد.

این مسئول ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود میانگین دمای هوا در مهرماه نیز نیم الی یک و نیم درجه از نرمال سال‌های گذشته نیز گرم‌تر باشد.

زارع با اشاره به وضعیت جوی استان در ماه‌های انتهای فصل پاییز نیز تأکید کرد: از آبان ماه روند کاهش دمای هوا در قم را شاهد خواهیم بود که همراه با شروع بارش نیز خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان قم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود میانگین بارش در سال جاری 175 سانتی‌متر باشد که نسبت به میانگین 129 سانتی‌متر استان پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نشان می‌دهد.

وی خشکسالی استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در طول امسال شاهد خشکسالی متوسط در قم خواهیم بود در صورتی‌که این روند خشک‌سالی شدید تا 12 سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

زارع عنوان کرد: بیشترین بارش در سال گذشته مخصوص ایستگاه فوجرد با 478 و کمترین میزان بارش نیز برای ایستگاه شکوهیه با 147 سانتی‌متر بوده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
واحد بارندگی های اعلام شده، میلی متر است که به اشتباه سانتی متر ذکر گردیده است.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار